2 454 läst ·
4 svar
2k läst
4 svar
Isolering bakom element?
Surfade runt på Amazon och det finns ju många grejor där som är både högt och lågt, iaf så hittade jag dessa som man ska sätta bakom elementet för att isolera elementet bättre mot väggen och så att värmen ska gå mer in i rummet.
https://www.amazon.se/-/en/Radflek-...sr_1_2?keywords=Radflek&qid=1671708884&sr=8-2
Är det någon som provat dessa eller liknande?
Är det något som fungerar eller är det bara buffel & båg?
Då om det hjälper till lite så är det ju en billig lösning iaf temporärt då jag inte vill ställa mig och isolera huset under vintern.
https://www.amazon.se/-/en/Radflek-...sr_1_2?keywords=Radflek&qid=1671708884&sr=8-2
Är det någon som provat dessa eller liknande?
Är det något som fungerar eller är det bara buffel & båg?
Då om det hjälper till lite så är det ju en billig lösning iaf temporärt då jag inte vill ställa mig och isolera huset under vintern.
Många "nytto produkter" man ser på Amazon, wish osv bygger på teorier om att det fungerar.
Och det fungerar säkert också.
Frågan är mer om det är värt det i vad man får betala både i nyttan och kvalitet, som ofta är bristfällig. Det är ju inte gratis och ser ofta bättre ut på bild
Och det fungerar säkert också.
Frågan är mer om det är värt det i vad man får betala både i nyttan och kvalitet, som ofta är bristfällig. Det är ju inte gratis och ser ofta bättre ut på bild
Borde göra lite skillnad. Men måste vara bättre med en vertikal montering så luftspalten lättare släpper ut den uppvärmda luften.
Prova med ugnsfolie och lagom tunna lister
Prova med ugnsfolie och lagom tunna lister
Har liknande i garaget och det fungerar bra. Mindre värme strålar från radiatorn in i ytterväggen och värmer istället garaget. Särskilt om man har enkelt isolerade ytterväggar med radiatorer på tror jag det är bra.
På marginalen funkar det. Väggen blir lite svalare så att mindre energi försvinner ut.
Den praktiska nyttan är dock ganska liten då lite mindre förluster på några enstaka kvadratmeter vägg knappt är mätbart på ett normalt hus med 2-300 kvadratmeter klimatskal.
Det funkar säkert bättre på sydliga breddgrader där man inte har isolering i väggarna...
Den praktiska nyttan är dock ganska liten då lite mindre förluster på några enstaka kvadratmeter vägg knappt är mätbart på ett normalt hus med 2-300 kvadratmeter klimatskal.
Det funkar säkert bättre på sydliga breddgrader där man inte har isolering i väggarna...
Klicka här för att svara