Hej!
Har kalla golv hemma på nerevåningen. Tänkte höra mig för och få förslag på hur jag ska bära mig åt.

Det är idag sand/grus sedan diffar de mellan 40-100cm i nivå i grunden till betongen som är ”taket” i grunden.

Ska man lägga någon plast över sanden/gruset sedan fästa cellplast på betongen?

Tack på förhand
 
Hej, för mig låter det som att isoleringen under golvet har sjunkit ihop så det blivit en luftspalt mellanbefintlig isolering och golv.

Har samma problem hemma och funderar på hur jag ska lösa det utan att riva upp alla golv på nedervåningen för omisolering.
 
Består bjälklaget mellan krypgrund och bottenvåning bara av betong?
 
Ett problem kan vara att grunden kyls utifrån och kylan sprider sig i betongen, glöm inte kolla det.
 
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.