Cellulosa finns både lösull och skivor. Sprutar du isolering i vägg och tex stängt utrymme i tak (ofta snedtak) så packar man det ganska bra när man sprutar in det. Lägger man det löst på öppen vind så sjunker det något efter en tid.
rayleightal (rayleigh number) är simpelt förklarat värmeflöde, där lägre är bättre om man vill isolera.
(Sök Rayleigh-Bénard-konvektion). Med andra ord är glasull sämst av de tre ”stora” i den aspekten.