Hej! Håller på att byta fasad på mitt gamla hus. Har riktat första väggen som diffar på 6cm , alltså max 6cm mellan vägg och 45-regel där det är som värst. Min fundering är hur jag ska göra med isoleringen. Är det viktigt att isoleringen går ändå mot väggen, eller kan det vara ett mellanrum mellan isolering-vägg på en del ställen? Det vore klart lättast för mig. Väggen är tillägsisolerad 45+riktad även på insidan.
Ftx+plast på insidan, T-vind super vindskydd på utsidan. Helst vill jag som sagt bara lägga isolering ut mot vindskyddet, samt lämna utrymme bakom. Isolerar extra längst ner/upp/sidorna/runt fönster på väggen så ingen kyla kommer in där såklart.
Ftx+plast på insidan, T-vind super vindskydd på utsidan. Helst vill jag som sagt bara lägga isolering ut mot vindskyddet, samt lämna utrymme bakom. Isolerar extra längst ner/upp/sidorna/runt fönster på väggen så ingen kyla kommer in där såklart.
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Redigerat:
Hej,
Det var inte dåligt vad huset är snett. Jag hade fyllt med så mycket isolering som möjligt, kan du inte blåsa in isolering istället för skivor? Firmorna som gör detta brukar ligga rätt i pris förhållande till att använda skivor.
Lägg gärna in fler bilder fortsättningsvis.
Lycka till
/Mvh
Det var inte dåligt vad huset är snett. Jag hade fyllt med så mycket isolering som möjligt, kan du inte blåsa in isolering istället för skivor? Firmorna som gör detta brukar ligga rätt i pris förhållande till att använda skivor.
Lägg gärna in fler bilder fortsättningsvis.
Lycka till
/Mvh
Förutsättningarna är: jag har 200m2 45mm isolering. ingen lösull!
blir minst 90mm isolering i väggarna ändå, vilket jag tycker blir godkänt. Frågan är vart jag ska placera isoleringen. Mot väggen eller mot vindskyddet.
6cm är väl inte så farligt?
Huset är ifrån 1914. 10x10 meter. Håller på att återrenovera huset till look-alike 1914 efter att ha blivit våldtagit på 70-talet.
6cm är väl inte så farligt?
Logga in
Skapa konto
En bild till:
Nytillverkning av look-alike fönster med moderna glaskasetter. 210x160cm. Farsan är duktig han!
Visa bilaga 65357
Nytillverkning av look-alike fönster med moderna glaskasetter. 210x160cm. Farsan är duktig han!
Visa bilaga 65357
Logga in
Skapa konto
Klicka här för att svara