1 115 läst ·
2 svar
1k läst
2 svar
Isolera mellangolv
Behöver isolera mellanbjälklag mellan två våningar i en 70-talsvilla, vill helst använda den teknik som beskrivs på Isolera kalla golv - Sjömarkens Isolering (sjomarkens.se), men hittar ingen i nyköpingsområdet som gör detta, de jag fått tag på vill ta upp golven och det är inte läge för det alls här.
Någon som vet någon firma som gör detta?
tyvärr inget förslag på företag. Men hur är ditt hus konstruerat? Har du två våningar eller förhöjt väggliv? Eller har du ett hus med kattvindar?D Danielc skrev:Behöver isolera mellanbjälklag mellan två våningar i en 70-talsvilla, vill helst använda den teknik som beskrivs på Isolera kalla golv - Sjömarkens Isolering (sjomarkens.se), men hittar ingen i nyköpingsområdet som gör detta, de jag fått tag på vill ta upp golven och det är inte läge för det alls här.
Två fullhöjdsvåningar, gillestuga, hobbyrum etc. i undervåning med planktak i nästan hela - men vi klarar inte riktigt att sätta hela undervåningen ur funktion för att riva taket och köra underifrån nu så jag tänkte att hålmetoden borde fungera tills vi ska renovera mer.T Tompafix skrev:
Klicka här för att svara