Byggahus.se
Är oerhört nyfiken på hur ni som installerat dessa isoleringstyper utanpå taket upplever skillnaden? Vilka produkter använde ni er av och varför?
Ska själv installera en skiva på 100mm och fullisolerat under(ingen luftspalt)120mm på mitt hus.
Ingen råspont utan frihängande.
Vad jag får fram i alla studier jag kan hitta så e det grymma resultat.
Vet inte om jag får göra reklam, isåfall kan Moderator ändra, men jag kommer att använda mig av Monier´s Clima Comfort.
 
Jag ska snart lägga om mitt tak och funderar på tilläggsisolera då. Jag gillar det jag läst om Moniers Clima Comfort, men du får gärna dela dina upplevelser kring hur det fungerar. Dessutom är jag intresserad av priset då jag har en takyta på ca 240 kvm. Vad fick du betala ungefär per kvm skiva?
 
Ingen som har fått någon prisuppgift för Monier Clima Comfort? Systemet som sådant är ju mycket intressant.
 
Det är mycket intressant tills man får reda på priset skulle jag säga. Jag hade en hantverkare på besök som visade upp materialet och berättade att de inte lyckats sälja ett enda tak med den här isoleringen, sannolikt på grund av priset.
Monier vill helst inte prata pris på materialet per kvadratmeter utan lämnar ett totalpris för ditt tak. Hur som helst så vill jag minnas att jag fick ett cirkapris på 700 kr per kvadratmeter för enbart materialet, till det kommer en del extraarbete samt ordinarie takbyte. Ganska saftigt må jag säga om man ser på energibesparingen som inte bli så värst stor egentligen med enbart 10 cm pir-isolering.
Efter det så kontaktade jag en återförsäljare till Bauderpir vars materialpris är betydligt lägre, men även där blir priset för mitt tak 300-350 000 kr för 150 kvadratmeter tak.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.