2 747 läst ·
40 svar
3k läst
40 svar
Iskalla element övervåning
Ok , ska man bara vrida på den ? Frågan är hur ställer man in rätt siffror. Har aldrig rört dessa och elementen har fungerat innan. Kanske man kommit åt dom eller någotS svebbe skrev:
Ja de är ju injusterade efter projekterade värden. Så man ska ju inte bara vrida hur som helst. Men tänker om du provar vrida för att se om den är helt stängd eller om någon siffra dyker upp där du har svart nu. Kom ihåg hur mycket du vrider så du kan vrida tillbaka sen. Hade du inte haft någon vvs kille där som skruvat på vreden?P Pattoo skrev:
Tror inte han skruva på dessa vred , eller jag vet inte . Han stängde iallafall av flödet till golvvärmen för att mäta med sitt verktyg om de gjorde någon skillnad till elementen, vilket det gjorde kom upp i 39 grader på rören tror jag han sa. Därefter gick han in i LK skåpet och använde en sexkantsnyckel på ett vred så flödet skulle ”ta” från golvvärmen till elementen . Vi skulle vänta tills det blev minus grader och det är minus grader nu men elementen är fortfarande kalla . Vet inte om jag vågar vrida på denna ? Rädd att jag råkar förstöra golvvärmen också . Enda värmen vi har nuS svebbe skrev:Ja de är ju injusterade efter projekterade värden. Så man ska ju inte bara vrida hur som helst. Men tänker om du provar vrida för att se om den är helt stängd eller om någon siffra dyker upp där du har svart nu. Kom ihåg hur mycket du vrider så du kan vrida tillbaka sen. Hade du inte haft någon vvs kille där som
Nu snurrade han på den , enligt honom med mer tryck till radiatorer och mindre till golvvärme . Men händer inget , gått flera timmarS svebbe skrev:Ja de är ju injusterade efter projekterade värden. Så man ska ju inte bara vrida hur som helst. Men tänker om du provar vrida för att se om den är helt stängd eller om någon siffra dyker upp där du har svart nu. Kom ihåg hur mycket du vrider så du kan vrida tillbaka sen. Hade du inte haft någon vvs kille där som skruvat på vreden?
En fråga, om man ”ökar ” trycket på denna , kommer de hjälpa ?Demmpa skrev:
Ok tack . Har du några idéer vad mer man kan testa? Öka / sänka något kanske . Känns som trycket inte är tillräckligt för att den orkar ta sig upp till övervåningen, när jag känner på rören på nedre plan så stannar värmen vid halva röret .Demmpa skrev:
Vad står det på den högst upp som du har inringad. Kan du lyckas få in mobilen och fota den. Försöker förstå din uppsättning men vad jag kan tänka mig så sköter den flödet till golvvärme slingan.P Pattoo skrev:
Jag tog bort luckan och för att kolla , på röret har de skrivit att den ska vara 5.0. Den är ”max” öppen . Maximalt vriden åt vänster.S svebbe skrev:
Tack ! Alla ventiler verkar stämma, ser ut så iallafall . Misstänker fortfarande att de från LK skåpet de spökar, tycker du dessa inställningar ser ok ut ?Demmpa skrev: