Jag har en Fuji Electric luftvärmepump varje år så fort det blir minusgrader så verkar det bli is på undersidan (lamellerna?) och hela ute delen vibrerar extra mycket och låter in i huset sätter jag handen på ute delen så slutar det vibrera, några förslag vad man kan göra?
Sen undrar jag vilken trådlös styrning passar denna pump bäst?

Fungerar inte avisningen alls?

P
C Chivas66 skrev:
Jag har en Fuji Electric luftvärmepump varje år så fort det blir minusgrader så verkar det bli is på undersidan (lamellerna?) och hela ute delen vibrerar extra mycket och låter in i huset sätter jag handen på ute delen så slutar det vibrera, några förslag vad man kan göra?
Undersidan? Köldmedelsbrist!

C Chivas66 skrev:
Stefan N Stefan N skrev:
Fungerar inte avisningen alls?[/
Detta låter mest som mitt problem :Tryck på pumpen eller ta på den för att se om ljudet försvinner. I så fall är det vibrerande plåtar eller rör. Detta är bra information, om du hör av dig till oss och undrar om oljudet:

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.