Internet via satellit kunde man få många år sen innan ADSL slog stort, modem hemma för upplänken och satellit för nerlänken. Tämligen långsamt och med höga svarstider var det tydligen.

Läste dock idag att det kommit någon ny aktör som erbjuder satellit-internet igen med betydligt bättre prestanda, läser man kommentarerna är det visst helt ok. Tänkte bara tipsa läsekretsen om detta, verkade relativt prisvärt tyckte jag.

http://www.idg.se/2.1085/1.511089/20-mbits-fran-rymden-nar-satelliten-gor-comeback

Helt utan egenintressen i företaget, har själv 4G runt 32Mbit med riktad dipol-antenn men vurmar för skumma internetlösningar i glesbygden. :D

Pratade med en datorkonsult för många år sedan och då hade de en annan kund som använde den lösningen. Fungerade ganska bra ända tills det började snöa. Då gick förbindelsen ned.

Fungerar det så med satellit-TV också att det blir sämre mottagning vid snö?
Min 4G tappar i varje fall prestanda vid dåligt väder.. lite tråkigt samband då det är vid dåligt väder man mest vill vara inne

Jag hade detta innan jag kunde få adsl hos mina föräldrar... var väl ok. Bättre är 56k iaf ;)

Kolla trafikgränserna bara och vilka priser det vart om man inte ville ha några traifikkgränser.

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.