Jag har hittat en snygg klinkerram som är integrerad med golvet. Man kan lägga sitt eget kakel i brunnen så det blir integrerat med resten av golvet. Tillverkare är Purus. Tyvärr så passar dessa klinkerramar endast med deras egna golvbrunnar. Min golvbrunn är redan installerad och det är inte Purus tyvärr.

Någon som vet andra tillverkare som tillverkar en sån här typ av klinkerram som är mer universal och passar till en standard brunn?

Länk till Purus klinkerramen
http://www.evbutiken.se/vvs/11-golv...purus-designavlopp/purus-square---tile-insert

Så här blir resultatet:

untitled.png

Vad har du för brunn idag?
Kan inte riktigt se varför den inte skulle gå att använda till en Jafo tex... såg den "live" i torsdags men tittade inte så nog...

nino skrev:
Vad har du för brunn idag?
Kan inte riktigt se varför den inte skulle gå att använda till en Jafo tex... såg den "live" i torsdags men tittade inte så nog...
Ska kolla vad jag har för märke. Är osäker.

Så här står det i informationen om den:
OBS!Dimension 130x130 passar endast till Purus golvbrunnar Ø130.
Dimension 150x150 passar endast till Purus golvbrunnar Ø150

S
Anna1984 skrev:
Ska kolla vad jag har för märke. Är osäker.

Så här står det i informationen om den:
OBS!Dimension 130x130 passar endast till Purus golvbrunnar Ø130.
Dimension 150x150 passar endast till Purus golvbrunnar Ø150
kan ju funka till andra 130/150

är ju purus som tillverkar / säljer dom så det är klart att det står endast till purus

• Gilla
AndersMalmgren och 1 till
  • Laddar…
nino skrev:
är ju purus som tillverkar / säljer dom så det är klart att det står endast till purus
Jo visst, men det kanske är så också, att den bara passar deras brunnar. Vore surt att köpa den om den inte passar. Vet inget om Purus brunnar. Är dom speciella på något sätt?

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.