1 665 läst ·
2 svar
2k läst
2 svar
Installera spiraltrappa
Hej,
jag ska installera en spiraltrappa mellan våningsplanen och har en fråga om hur gör man med hålet i det övre bjälklaget.
Tanken är att ha ett runt hål för trappan på 1300 mm, jag har avlastat bjälklaget för ett fyrkantigt hål, men hur gör jag enklast för att få till ett runt hål? Finns det färdiga "hylsor" att köpa eller hur gör man?
Med vänlig hälsning,
Björn
jag ska installera en spiraltrappa mellan våningsplanen och har en fråga om hur gör man med hålet i det övre bjälklaget.
Tanken är att ha ett runt hål för trappan på 1300 mm, jag har avlastat bjälklaget för ett fyrkantigt hål, men hur gör jag enklast för att få till ett runt hål? Finns det färdiga "hylsor" att köpa eller hur gör man?
Med vänlig hälsning,
Björn
Hej Björn,B bjorn-k skrev:Hej,
Med vänlig hälsning,
Björn
Jag har samma "utmaning" som dig, kan man få ta del av hur du löste detta?
Man vill helst att inklädnaden täcker golvet/parketten med någon millimeter på övre plan, så att man har en liten rörelsefog för parketten, ex.vis rund kantlist?
Mvh
Stefan
Klicka här för att svara