Jag har en Deltasol BS plus styrning som har 2 relä utgångar. 1 av dom behöver jag till solkretspumpen och den andra för att ev. styra en trevägs ventil för laddning på 2 nivåer i tanken.
Problemet är att jag har en pump till för PVX-laddningen in i tanken. Vad är det enklaste sättet att få den att gå så länge solkretspumpen snurrar?
Kanske en flödesströmbrytare på solkretsen som startar PVX-pumpen!
På en av de bifogde bilderna syns Resols inkoppling då man har slingor i tanken och den andra har jag ritat om efter mina förutsättningar.
Problemet är att jag har en pump till för PVX-laddningen in i tanken. Vad är det enklaste sättet att få den att gå så länge solkretspumpen snurrar?
Kanske en flödesströmbrytare på solkretsen som startar PVX-pumpen!
På en av de bifogde bilderna syns Resols inkoppling då man har slingor i tanken och den andra har jag ritat om efter mina förutsättningar.
Redigerat:
Klicka här för att svara

