Byggahus.se
Var hittar man de senaste installationsanvisningarna för luftvattenvärmepump:
IVT AirX utedel
IVT Air Modul innedel

På IVTs hemsida, där man skulle anta att sådant finns, saknas det helt installationsanvisningar.
Finns bara broschyr, användarmanual
och produktblad. De är alltför dåliga och knapphändiga för att beskriva systemet, tycker jag.

Det kan hända de har dem undangömda någonstans på hemsidan? Jag har hittat sådana på internet, men de är daterade 2014, och det har kanske hänt något på 9 år?
 
Josth,
Tack för tipset, men den installationsanvisning de har där på JS Edukation, är tyvärr precis samma gamla från 2014 som jag redan har.

Hur är det?
Är inte IVT luftvattenvärmepumpar samma som Bosch? De tillverkas tydligen i precis samma fabrik i Tranås?
 
Redigerat:
A Arnodt skrev:
Josth,
Tack för tipset, men den installationsanvisning de har där på JS Edukation, är tyvärr precis samma gamla från 2014 som jag redan har.

Hur är det?
Är inte IVT luftvattenvärmepumpar samma som Bosch? De tillverkas tydligen i precis samma fabrik i Tranås?
Ja det stämmer.
2005 köpte Bosch-koncernen upp svenska IVT och deras produktionsenhet i Tranås som istället fick namnet Bosch Thermoteknik. Tillverkningen av värmepumpar för hela världsmarknaden sker fortsatt i Tranås under ägandeskap av Bosch.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.