Allvetare
· The Great North
· 1 207 inlägg
Besserwisser
· Västra Götalands
· 11 165 inlägg
Nejdå. Det är inte frågan. Frågan är om man kan hitta motiv som låter bra nog för att övertyga om att pengarna behövs till en robot.T TypRätt skrev:
Klart man behöver en robot! Ja åtminstone "villhöver" då...
Eftersom jag jobbar på universitet så vill jag tipsa om att använda studenter. Ta kontakt med närmsta universitet / högskola med teknikutbildning, säg att du/ni har en idé för ett projekt- eller exjobb. Speca att ni vill ha ett billigt system för inspektion av rör/krypgrunder som kan liveströmma och hanteras av en BRF. Erbjud en liten budget för att köpa grejar (till exempel nån arduino eller raspberry pie). Ofta finns det studenter som vill ha ett roligt jobb med en engagerad ”projektägare” och en sönder sak låter klockren. Använd såna här bilder som inspo : https://www.vretmaskin.se/produkter/vagnsystem/
Det ni behöver lägga är lite tid för kravställning mot studenterna och reflektera över resultaten och som sagt ev lite budget för delar. Det ni får är en rapport med specifikation och kanske en fungerande prototyp (beroende på vad du kan sätta för budget samt tid).
Det ni behöver lägga är lite tid för kravställning mot studenterna och reflektera över resultaten och som sagt ev lite budget för delar. Det ni får är en rapport med specifikation och kanske en fungerande prototyp (beroende på vad du kan sätta för budget samt tid).
Redigerat:
Ha ha ha, när jag läste första meningen tänker jag att studenter är perfekt, de är ju unga och smidiga och kan kravla sig runt i krypgrunden utan problem och kanske inte har så höga löneanspråk 😆E emjeysimone skrev:
Allvetare
· The Great North
· 1 207 inlägg
Allvetare
· The Great North
· 1 207 inlägg
Tillslut har vi ett helt gubbgäng med olika radiostyrda maskiner som samarbetar😆
Vore lite kul om ni byggde en lång bana för modelltåg (storlek större) att åka med en babymonitorkamera (Nedis har en ganska bra som går att strömförsörja på en powebank) monterad på ett av flaken. Då bör det gå att köra fram, bak osv. Kameran styr man med telefonen.
Bygger man till växlar och olika spår kan man ta en avstickare till olika problemområden i krypgrunden.
Bygger man till växlar och olika spår kan man ta en avstickare till olika problemområden i krypgrunden.
Allvetare
· The Great North
· 1 207 inlägg
Här tror jag vi har trådens bästa svar! 🙌M MrJimmy skrev:
WTF, fanns ju massor med klipp på ämnet.Manganbangan skrev:
Vem hade gissat att det var en folksport att gräva ut källare med hjälp av radiostyrda leksaksmaskiner!? 😮😂
Även diverse radiostyrda prylar på inspektionsuppdrag...
Redigerat: