2 388 läst ·
8 svar
2k läst
8 svar
Inspektionslucka
Jag slår ihop tvättstuga med toalett o kaklar hela utrymmet. Det satt tidigare en inspektionslucka i en "trumma" i tvättstugan. Trumman var typ 60*60 cm o från golv till tak, i trumman fanns avslopp(stammen?) o ett par vattenledningar - men alltså mest luft.. Trumman e nu riven (var bara gips med våtrumstapet på) o ja tänkte trycka ihop den så den bara blir kanske ca 25*60 cm så att avloppsröret får plats. Min undran är varför det fanns en inspektionslucka till detta? Inget renshål eller dyligt finns på avloppsröret... Och följdaktligen, behöver ja har en inspektionslucka till detta utrymme fortsättningsvis?
tack
J
tack
J
men hur då? ska man gå o kolla i luckan en gång i veckan eller hur märker man om där finns läckage? o väggen leder in mot vardagsrummet där de bara sitter en enkelgips så om man absolut vill in o kolla e de ju lätt att knacka hål på den gipsskivan o titta därifrån..
Redigerat:
Moderator
· Stockholm
· 57 876 inlägg
Det är så det brukar göras.
Moderator
· Stockholm
· 57 876 inlägg
Men, det låter lite ovanligt att det inte finns några kopplingar där. Hur är vattnet till badrummet kopplat då? Jag antar att rören kommer upp i det schaktet.
Klicka här för att svara