Hej!

jag (egentligen en bekant) undrar vad en alpha2 32-40 har för innermått för vattenflödet?

och om det skiljer mellan 25-40

är 32 innermåttet i m.m.?

finns inget på grundfos hemsida, eller på rskdatabasen..

nån som vet?

Förstår faktiskt inte varför din bekant behöver veta det?

Cirkulationspumpar anges ju vilket tryck (lyfthöjd) och flöde dom kan generera.

25 resp 32 är R25 och R32, tror rinkaby har en måttabell på sin sida om du vill veta mm.

den efterföljande siffran är väl lyfthöjden, 40dm i detta fall

vart menar du att det är R25?
32-40 har R50 utv anslutning...

Haha :D man ska inte försöka svara när man slänger i sig kaffet på väg på nästa jobb..

Är det alltså i själva pumpen mått efterfrågas?

Gängtabell har du iaf här:
Tabell över rördimensioner med både nya och gamla beteckningar samt utvändiga och invändiga mått i millimeter.

Krilleman
Innermåttet tror jag inte står skrivet någonstans. Men yttermåttet är inte samma som pumpen heter. Det är tilltänkt att det är anslutande gänga som är 25 eller 32 (alltså röret in i pumpen), inte pumpens ytterdiameter!

15 = G25
25 = G40
32 = G50

Se specifikationen jag har saxat från Dahl nedan:

Specifikationslista för cirkulationspumpar med modellnummer, anslutningstyp, bygglängd, spänning och fas.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Tillägg:

Och såhär kan det då se ut med pumpkopplingarna:

G40 har G25 gänga som anslutning ut på systemet, alltså passar den på en 25-pump.
G50 har G32 gänga som anslutning ut på systemet, alltså passar den på en 32-pump.

Specifikationstabell och bild av Altech unionskopplingar för pumpar med olika gängstorlekar och inomhusanslutning.

Missade att ni svarat.

Ja det är alltså innermåtter i själva pumpen som jag/vi undrar..

Men det finns nog inte angivet som ni säger.. det är säkert olika mått på vart man mäter till ochmed..

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.