Jag har en innerdörr som jag börjar störa mig på något fruktansvärt.
Den hänger både snett så den skrapar i dörrkarmen när man stänger dörren, den hänger även så den lutar bort från dörrenkarmen upptill.
Jag var på gångjärnen och försökte justera dom genom att skruva åt skruvarna och benda lite på gångjärnen, men jag gjorde inget bra försök. Efter det har dörren även börjat att sakta åka igen om man öppnat den och lämnat den öppen.

Vad kan jag göra åt problemet?

• En snedhängande innerdörr med glasblock till vänster, som skrapar i dörrkarmen och stänger sig själv.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Närbild av ett gångjärn på en innerdörr som behöver justeras för att förhindra att dörren hänger snett och skrapar mot karmen.
    Skapa konto
  • Närbild av ett gångjärn på en vit innerdörr, delvis inbäddat i dörrkarmen, med fyra skruvar synliga.
    Skapa konto
  • Vit innerdörr som hänger snett, lutar bort från dörrkarmen upptill och skrapar i karmen; problemet gör att dörren åker igen av sig själv.
    Skapa konto
Redigerat:
Hej och välkommen till forumet!

Du börjar lämpligen med att här publicera någon/ några bilder som visar dina problem.

• Gilla
Maathio och 1 till
  • Laddar…
F fribygg skrev:
Hej och välkommen till forumet!

Du börjar lämpligen med att här publicera någon/ några bilder som visar dina problem.
Tack för välkomnandet

Nu har jag gjort det. Försökte fånga hur det ser ut men det är svårt att få med det på bild. Försökte visa med ljuset i springan mellan dörren och karmen att den är tätare nertill än upptill.

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.