Det blir tre separata faser 230V om man kopplar till nollan.
Om du, som du säger, inte riktigt förstår skall du inte koppla något på egen hand. Det är dessutom olagligt, och försäkringen kommer inte att gälla. Ta hjälp av en elektriker istället, det blir inte så dyrt för detta jobb.