Hej
har köpt ett hus med stuprören halvt inbyggda, se bilder. Undrar om någon mer har så och löst det på ett bättre sätt?
För som det är nu så kommer det in vatten i garaget.
har köpt ett hus med stuprören halvt inbyggda, se bilder. Undrar om någon mer har så och löst det på ett bättre sätt?
För som det är nu så kommer det in vatten i garaget.
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Logga in
Skapa konto
Logga in
Skapa konto
Logga in
Skapa konto
Ser ut att bara en mkt originell lösningG Gtre skrev:
Infälld rännor finns men då är det något plåtslagare gör
Besserwisser
· östergötland
· 2 768 inlägg
Är det en skärm framför hängrännan?
Finns ett gäng sådana hus här i närheten, byggda på 70 talet.. Tror det är från någon husfabrik
Finns ett gäng sådana hus här i närheten, byggda på 70 talet.. Tror det är från någon husfabrik
Rickard.
Medlem
· Riktiga Norrland
· 7 390 inlägg
Rickard.
Medlem
- Riktiga Norrland
- 7 390 inlägg
Fullständigt kryllar av den lösningen och den är aldrig bra, bygg om till en öppen/vanlig takfot är väl bäst men vägrar du du det estetiskt går det lösa på ett mer modernt vis och få behålla krönet.
Har funderat på det du nämner. Nästa fråga är bara om jag måste ha bygglov för att ta bort planket runt om.Rickard. skrev:
Har ett 70-tals Nyboehuset med inbyggda hängrännor men inte till garaget, Det skulle väl var snyggt eller nått...
Mina rännor är av en "fiffig" modell i plast där det i varje skarv sitter en gummipackning som ju torkar ut med tiden. Vi har vattenfall inne på altanen... Ska nog byta till plåt vilket år som helst nu
Däremot är det inbyggt stuprör i garaget där det givetvis inte håller tätt..
Mina rännor är av en "fiffig" modell i plast där det i varje skarv sitter en gummipackning som ju torkar ut med tiden. Vi har vattenfall inne på altanen... Ska nog byta till plåt vilket år som helst nu
Däremot är det inbyggt stuprör i garaget där det givetvis inte håller tätt..
Klicka här för att svara