Väljer mellan IKEAs vita luckor och kan inte bestämma mig om "Ärlig" är något att ha. har annars bestämmt mig för vita luckor eftersom jag vill att andra detaljer ska komma fram mer (som bänkskiva och golv i ek och ett fint rött kylskåp). Det känns som om högglansiga skåp skulle dra åt sig alldeles för mycket uppmärksamhet men är "Ärlig" nått man kan köpa?

halloy skrev:
Goblin:
Vad är din erfarenhet av luckan Abstrakt? Hur tål den värme, slitage etc?

Hej,

Abstrakt känner jag inte till i detalj, generellt sett så var det väldigt lite klagomål på luckor. Du kan få problem om det tränger in vatten men annars är det ju inget slitage att tala om på luckor. Köp dom du tycker är finast! Ikea är väldigt generösa med återköp och garantier så håller inte luckorna av någon anledning så får du förmodligen nya..

//G

Monterade ett IKEA Lidingö-kök i vintras. Är mkt nöjd med det. Byggde även ett hörnskafferi med och satte dit en Lidingö högskåpsdörr.

Tycker absolut IKEA har prisvärda o bra kök! Men INTE deras kranar (glappar rejält) eller deras diskbänk (som är som ett tunt foliepapper >:( ren skit)

Kan flika in att en Marbodallucka i folie håller inte speciellt bra om det kommer vattenånga på den. Vi har dem på jobbet och de luckor som är över spicen är inte så vackra längre.

Någon som har erfarenhet av Länghems?

Ikeas stommar e bra å prisvärda... ofta rejälare (19mm?) än många dyrare märken typ Balingslöv (16mm?)... Köp deras stommar å sen den snyggaste luckan va ni nu hittar den.

Innan man tar och köper stommar från IKEA och luckor från någon annnan leverantör måste man kontrollera måtten noga så att luckan sitter som den ska. IKEA har inte samma mått som andra kökstillverkare. Deras höjd på bänkskåpen är 700 mm medan andra kökstillverkare vanligtvis har 720 mm. Om man dessutom av någon anledning vill ha en speciell inredning som inte IKEA har (t ex en insats för sopsortering i ett 300 mm bänkskåp (som jag själv ville ha)) får man inte glömma att IKEAs innermått i skåpen är 4 mm mindre än andra kökstillverkare.

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.