5 575 läst ·
7 svar
6k läst
7 svar
IKEA köksfläkt KLARLUFT
Jag undrar varför glaset glappar när jag monterat det sitter inte fast, skruven bottnar,det verkar som om det saknas någon form av bricka eller dylikt men enligt monterings beskrivningen ska det inte vara någon bricka .Är det någon som råkat ut för samma sak??
Produkter som diskuteras: "fläkt"
Fläktar
Flytta förbrukad luft ut ur ditt hem med mekanisk frånluft. I den här samlingen hittar du vårt sortiment av badrumsfläktar, kanalfläktar och värmeflyttare.
Läs mer
Hur funkar denna klarluft då? Fakta i målet är att den bara har 1 filter och att Ikea skriver att max kapacitet med kolfilter är 300 m3/tim. Det finns ju andra betydligt dyrare fläktar med två filter och högre kapacitet. Egentligen är det skit sammaom det är jättebra eller inte, fläkten ska bara sitta i ett uthyrningskök, men det är ändå några 1000 det handlar om så man vill ju inte köpa skräp.
Dom fungerar helt okej, vi var innovativa och satte en i ett hörn så nu blåser det hej vilt i hela köket om vi vågar oss på att köra fläkten på mer än 1:an.... Låter gör den också, men det är en skön avkoppling att slippa höra tjatet från hungriga ungar!
Tycker att det borde finnas en tillverkare som garanterar att en fläkt gör minst ett visst decibel istället för ett max!
Ps den låter en hel del, har förvisso inte många andra att jämföra med.
Med facit i hand så blir det en frånluft nästa gång!
Tycker att det borde finnas en tillverkare som garanterar att en fläkt gör minst ett visst decibel istället för ett max!
Ps den låter en hel del, har förvisso inte många andra att jämföra med.
Med facit i hand så blir det en frånluft nästa gång!
Frånluft kräver att jag tar hit nån med stor hålsåg och tar hål i källarväggen (lecablock) så det får vara så länge. Går ju att bila upp, men då blir det ny puts och massa annat pyssel. Det blir nog Ikea trots allt, billigt ska det ju vara. Om det inte finns nåt väsentligt bättre så är det lika bra att gå på pris.
Klicka här för att svara
Produkter som diskuteras i tråden