110 216 läst ·
209 svar
110k läst
209 svar
Ikea byter kökssystem...
Medlem
· Stockholms Län
· 706 inlägg
Om även de andra delarna är ouppackade så kan de lämnas tillbaka även om de är äldre, du får inte pengar tillbaka men tillgodokvitto, tror delarna kan vara upp till 2 år gamla och lämnas på detta vis så länge de finns kvar i sortimentet. Behöver inte ens ha kvitto.AnneFi skrev:
Gjorde detta på några köksdetaljer som var 4 år gamla utan problem.
Nej de andra skåpen sitter uppe.. har varit nödvändiga efter hand som det gamla köket har ramlat sönderBezt skrev:Om även de andra delarna är ouppackade så kan de lämnas tillbaka även om de är äldre, du får inte pengar tillbaka men tillgodokvitto, tror delarna kan vara upp till 2 år gamla och lämnas på detta vis så länge de finns kvar i sortimentet. Behöver inte ens ha kvitto.
Gjorde detta på några köksdetaljer som var 4 år gamla utan problem.
Metod kommer att ha lådor och gångjärn från Blum. Prismässigt, kommer de dyrare låderna Maximera, att i en liknande kombination som Faktum rationel idag, kostad det samma.
Hela tanken med de nya köket är att de bygger på 20 centimeter, allt delbart både på brädden och höjden. Så även om man missar någon decimeter i sidan på bänkskåpen för att man måste ha en större passbit, så vinner man det i att skåpet är 80cm högt istället för 70cm. Sen kommer det vara jämna avstånd mellan borrhålen på skåpen, vilket gör att man kan sätt en lucka över fler stommar osv. Lådfrånter kommer i 10, 20 eller 40 cm höga.
Kvaliteten på luckorna kommer att vara aningen högre än den är i dag, samt ytan på stommarna kommer att vara finare så ifall man vill snåla klarar man sig utan täcksidor.
Skåpen hängs även på skenor som man först väger in, vilket gör att det är betydligt enklare att hänga dit skåpen.
Hela tanken med de nya köket är att de bygger på 20 centimeter, allt delbart både på brädden och höjden. Så även om man missar någon decimeter i sidan på bänkskåpen för att man måste ha en större passbit, så vinner man det i att skåpet är 80cm högt istället för 70cm. Sen kommer det vara jämna avstånd mellan borrhålen på skåpen, vilket gör att man kan sätt en lucka över fler stommar osv. Lådfrånter kommer i 10, 20 eller 40 cm höga.
Kvaliteten på luckorna kommer att vara aningen högre än den är i dag, samt ytan på stommarna kommer att vara finare så ifall man vill snåla klarar man sig utan täcksidor.
Skåpen hängs även på skenor som man först väger in, vilket gör att det är betydligt enklare att hänga dit skåpen.
Medlem
· Uppsala
· 20 inlägg
Vad blir dom stora nackdelarna igentligen om jag far till ikea och köper faktum? Problem att komplettera/ersätta delar i framtiden och lite nya funktioner som jag missar. Jag har beslutångest, inte så lockande att stå utan kök 3månader till. Dom har även kampanj för varje 10000kr du köper kök för får du tillbaka 2000kr.
Redigerat:
Stora nackdelen är att du inte kommer att kunna komplettera med nya delar efter två år.Enoksson skrev:Vad blir dom stora nackdelarna igentligen om jag far till ikea och köper faktum? Problem att komplettera/ersätta delar i framtiden och lite nya funktioner som jag går missar. Jag har beslutångest, inte så lockande att stå utan kök 3månader till. Dom har även kampanj för varje 10000kr du köper kök för får du tillbaka 2000kr.
Sen är det väl en smaksak om du tycker bättre om nya eller gamla köket.
Kan själv!
· Trelleborg
· 19 585 inlägg