Hej allihopa,
Jag heter Vandor och är nyinskriven på forum.
Vill fråga er som är sakkunniga hjälpa mig identifiera vad den är för badkarsblandare, för jag funderar byta ett vred (om det är möjligt) som inte gör sitt jobb längre.
Bild medföljer.
Tack i förskott
Jag heter Vandor och är nyinskriven på forum.
Vill fråga er som är sakkunniga hjälpa mig identifiera vad den är för badkarsblandare, för jag funderar byta ett vred (om det är möjligt) som inte gör sitt jobb längre.
Bild medföljer.
Tack i förskott
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Allvetare
· Stockholms län
· 822 inlägg
Vi fick hjälp här nyligen av forumet med identifiering av vår duschblandare, som saknade fabrikatsbetecknig, på vilken termostatvredet gick oerhört trögt att skruva in. Vi fick till och med bruksanvisning. Vi skruvade itu den, och tog bort litet ärg och korrosionsrester och smorde med armaturfett, och sedan dess är den bra mycket lättare att vrida på och håller kanske ytterligare 25 år. Här är vår tråd.
https://www.byggahus.se/forum/vatten-avlopp/292451-fabrikat-och-typ-duschblandare.html
https://www.byggahus.se/forum/vatten-avlopp/292451-fabrikat-och-typ-duschblandare.html
Redigerat:
HandySmurf har redan identifierat korrekt modell! 
FMM 1000-serie utförande 3.
Sidan 14 & 15 i HandySmurfs länk.
Önskas bara nya vred så får man beställa position 1, 9 & 11. Men då blir vreden från 5000-serien.
RSK: 8591642
RSK: 8591643
RSK: 8591042 (Badkarsvredet - komplett sats)
Googla RSK så får du upp flera butiker som saluför dessa. Men vilken rörmokare som helst alt internetbutik, kan ta hem dessa åt dig.
Välkommen till forumet Vandor!
Önskas bara nya vred så får man beställa position 1, 9 & 11. Men då blir vreden från 5000-serien.
Googla RSK så får du upp flera butiker som saluför dessa. Men vilken rörmokare som helst alt internetbutik, kan ta hem dessa åt dig.
Logga in
Skapa konto
Logga in
Skapa konto
Logga in
Skapa konto
Välkommen till forumet Vandor!
Tänkte att du kommer att svara på detkrilleman_215 skrev:HandySmurf har redan identifierat korrekt modell!
[bild]
[bild]
[bild]
Välkommen till forumet Vandor!![]()
Du är ju 100 gg bättre än google !
Klicka här för att svara