Min hylla hålls uppe med "trådjärn" och utkastade spår i hyllplanen. Hålen som jag sätter "tråden" i har utvidgas. Ge mig tips hur jag ska fylla hålen och med vad för stabilt kunna sätta in "tråden" igen.
Limpistol lim? Väggspakel är väl för mjukt? Eller har ni andra enklare tips?
Mvh Sus
Limpistol lim? Väggspakel är väl för mjukt? Eller har ni andra enklare tips?
Mvh Sus
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Produkter som diskuteras: "Limpistol"
Limpistoler
Limpistoler använder smältlim i stavar som värms upp inuti pistolen och appliceras sedan smidigt genom ett tryck på avtryckaren. Idealiska för hantverk, reparationer, dekorationer och till och med lätta byggapplikationer, de är oumbärliga
Läs mer
Att borra nya hål är nog enklast. Be någon som har ett skjutmått att mäta diametern på tråden och köp en borr i exakt rätt diameter. En bra järnhandel har borrar i 0,1mm steg.
Eller skruva och limma dit en list att lägga hyllplanet på om det ligger något väldigt tungt på hyllan.
Eller skruva och limma dit en list att lägga hyllplanet på om det ligger något väldigt tungt på hyllan.
Fast hålen är ju för stora som det är nu. De behöver ju vara mindre för att hålla tråden stabilt och fast. Att köra list går inte, då det ska stå tunga saker på hyllan.PNO skrev:
Är det vad jag tror det ser ut som, masonitskivor på en trästomme? Inte spånskivor alltså utan tunna masonitväggar som "trådjärnen" går in i och sticker upp i håligheten bakom?PNO skrev:
Då tror jag det är svårt att komma undan att borra nya hål. Möjligen skulle man kunna svarva till hylsor och borra upp hålen men det enklaste är nog att borra nya hål
Det är som redan nämnts bara att borra nya hål. Det är inte ens superpetigt med placeringen av hålen med den typen, då man inte får ett vippande hyllplan, det hamnar bara lite mer i spänn. Trådbärare brukar vara 3mm hål.
edit: avståndet mellan fram och bak måste man ju hålla, de är bra spänst i de där.
edit: avståndet mellan fram och bak måste man ju hålla, de är bra spänst i de där.
Ja men självklart, nu är jag med! Förlåt! Tack så blir det!Tomtom79 skrev:
Är det vad jag tror det ser ut som, masonitskivor på en trästomme? Inte spånskivor alltså utan tunna masonitväggar som "trådjärnen" går in i och sticker upp i håligheten bakom?
Då tror jag det är svårt att komma undan att borra nya hål. Möjligen skulle man kunna svarva till hylsor och borra upp hålen men det enklaste är nog att borra nya hål
Tack! Ja jag förstod första tipset med att borra hål fel. Nu förstår jag hur jag ska göra! Har borrar hemma!mowatom skrev:Det är som redan nämnts bara att borra nya hål. Det är inte ens superpetigt med placeringen av hålen med den typen, då man inte får ett vippande hyllplan, det hamnar bara lite mer i spänn. Trådbärare brukar vara 3mm hål.
edit: avståndet mellan fram och bak måste man ju hålla, de är bra spänst i de där.
Klicka här för att svara
Produkter som diskuteras i tråden
