Byggahus.se

Huum aggregat

1. R
    Medlem Nivå 1
  2. MultiMan
    Realist · Nivå 12
    https://medium.com/estoniansaunas/t...as-it-raises-record-fast-finance-702e322fd752

The founder of HUUM, Siim Nellis, comes from a family of sauna stove builders over several generations in Estonia. Following years of technical development, Nellis turned to the Estonian Academy of Arts in 2011 and challenged students there to help design a more efficient electric sauna heater that combines traditional Estonian sauna building knowledge with modern design and smart technology.

...

Annars har jag tyvärr inget hum om hur de är.

3. R
    Medlem Nivå 1
    Tack.

Det känns lite osäkert med en såpass ny och oprövad modell men vi kommer sannolikt köra på den ändå.

Någon måste ju vara först :)

4. G
    Medlem Nivå 2
    Vi ska bygga färdigt våran bastu nu har vi bestämt och jag har kikat väldigt mycket på denna då jag verkligen fastnat för den.

Men då jag såg att styrenheten är dyrare än själva aggregatet så blev jag avskräckt! Förstår inte hur styrenheten kan vara så dyr! Speciellt om man köper den utan wifi och GSM.. Får nog tyvärr bli någon annan för oss men kommer bli svårt att hitta någon som är i närheten så snygg som denna!

5. R
    Medlem Nivå 1
    Jo, jag blev också lite förvånad. Då ingår iofs huvudmodul, manöverpanel, temperatursensor och dörrsensor.

Känns som de medvetet valt att hålla nere priset på aggregatet och ta igen det på det andra. Lite larvigt eftersom man behöver bägge. Jag hade föredragit att de bara höll manöverpanelen separat eftersom det är där man har alternativ