1 236 läst ·
4 svar
1k läst
4 svar
HusqvarnaOpalEnergy
Har ett kylskåp modell Husqvarna Opal Energy som plötsligt börjar tappa temperaturen.
Har haft den på läge 3 (max 6) och det har gett lagom temp. Nu måste jag höja till 5 för att kompressorn ska starta och det verkar som den går ett tag. Nu senast fick jag vrida den på max för att kompressorn skulle böja arbeta. Det verkar nog som även de läget är för lågt i morgon. Vad kan vara problemet ? Inget vatten eller fukt under skåpet. Inga udda ljud när kompressorn väl startar.
Skåpet är max 8 år gammalt. Borde det inte hålla längre !? Tacksam för ev. förslag eller om det bara är att gå till affären och köpa ett nytt ? Om i så fall vilka märken/modeller är att rekommendera ?
Har haft den på läge 3 (max 6) och det har gett lagom temp. Nu måste jag höja till 5 för att kompressorn ska starta och det verkar som den går ett tag. Nu senast fick jag vrida den på max för att kompressorn skulle böja arbeta. Det verkar nog som även de läget är för lågt i morgon. Vad kan vara problemet ? Inget vatten eller fukt under skåpet. Inga udda ljud när kompressorn väl startar.
Skåpet är max 8 år gammalt. Borde det inte hålla längre !? Tacksam för ev. förslag eller om det bara är att gå till affären och köpa ett nytt ? Om i så fall vilka märken/modeller är att rekommendera ?
Termostaten brukar ej vara så svår att byta själv, går väl från baksidan på panelen in i kylskåpet,men vet inte exakt på din modell, så gå och köp en termostat så ser du hur den ser ut samtidigt kan du få tips hur du byter den
Tack för ditt tips om att det kunde vara termostaten,
Köpte en ny idag hos Elektrolux och bytte den. Det tog några timmar att ordna det men samtidigt blev kylen rengjord så den ser ut som ny
Tack för tipset ! ! !
Köpte en ny idag hos Elektrolux och bytte den. Det tog några timmar att ordna det men samtidigt blev kylen rengjord så den ser ut som ny
Tack för tipset ! ! !
Klicka här för att svara