Har en liknande fråga . Vilken underbart fin kamin. Vi har ett torp med 2 bostäder . Ett är lite moderniserat och det andra mer i ursprungsskick, tidigt 1900. Vill installera flera kaminer men har samma fråga plus en fråga till. Hur installerar man korrekt? Och hur hittar man en sotare eller annan kunnig som kan bort skatbo i skorstenen? Katrineholms kommuns fejare vill inte göra sånt , bara brandskydd . De vet inte heller vem jag ska vända mig till. Vet någon?