Byggahus.se
Hej,
Jag har med ljus och lykta letat efter en list som är tillräckligt bred för att sätta mellan vägg och badkar men inte hittat någon. Glipan som uppstår är ca 5cm bred.

Jag kan inte vara den enda som inte vill ha vatten på golvet i samband med att man duschar i badkaret?! 😂

Hjälp mig gärna med tips!
 
  • Duschhuvud och rör med vattendroppar, undertill perspektiv, badrum.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Nobelpriset till dig om du löser det ;)
 
  • Gilla
seerikand
  • Laddar…
Jonatan79 Jonatan79 skrev:
Nobelpriset till dig om du löser det ;)
Haha, jag vet inte om du är ironisk eller allvarlig…! 🙈 Det kanske finns mängder med bra lösningar men har inte hittat någon när jag googlar. Kanske finns det lister till bilar, husvagnar, vad vet jag…?! 😂
 
Inte vad jag vet. Anar att det finns någon vettig anledning till varför det inte finns också. Borde blir en mögel och smutssamling…
 
Jonatan79 Jonatan79 skrev:
Inte vad jag vet. Anar att det finns någon vettig anledning till varför det inte finns också. Borde blir en mögel och smutssamling…
Så kan det mycket väl vara…!
 
useless useless skrev:
Jag hade typ en sån här limmad på väggen förut:
[länk]

Den togs bort vid nån storstädning.
Ok, tack! Med anledning av kommentaren ovan, du upplevde inte att de blev grisigt med smuts och mögel i ”kanterna”?
 
Jo.
 
Använd valfri vinkellist i plast, exempelvis denna:

https://www.amazon.se/Quest-PVC-vinkelprofil-självhäftande-kantskydd-vinkellist/dp/B0894ZKH59/ref=m_pd_aw_sbs_sccl_1/260-0862978-6811831?pd_rd_w=PsEAX&content-id=amzn1.sym.a713fdbf-4afa-4172-b142-44fa916d6562&pf_rd_p=a713fdbf-4afa-4172-b142-44fa916d6562&pf_rd_r=EE1GKHW099MDP68XD51W&pd_rd_wg=ujq6W&pd_rd_r=bcc241dd-a1a8-4e58-a24d-6ff83bfd4670&pd_rd_i=B0894ZKH59&psc=1

Lägg en sträng våtrumssilicon över och på badkarskanten samt runt rören.
 
  • Gilla
seerikand
  • Laddar…
Silikon på badrumskanten är väl lite onödigt? Den lilla mängd vatten som eventuellt rinner under listen borde inte vara något problem och det är bra om man kan flytta karet vid behov.
 
  • Gilla
seerikand
  • Laddar…
mexitegel mexitegel skrev:
Använd valfri vinkellist i plast, exempelvis denna:

https://www.amazon.se/Quest-PVC-vinkelprofil-självhäftande-kantskydd-vinkellist/dp/B0894ZKH59/ref=m_pd_aw_sbs_sccl_1/260-0862978-6811831?pd_rd_w=PsEAX&content-id=amzn1.sym.a713fdbf-4afa-4172-b142-44fa916d6562&pf_rd_p=a713fdbf-4afa-4172-b142-44fa916d6562&pf_rd_r=EE1GKHW099MDP68XD51W&pd_rd_wg=ujq6W&pd_rd_r=bcc241dd-a1a8-4e58-a24d-6ff83bfd4670&pd_rd_i=B0894ZKH59&psc=1

Lägg en sträng våtrumssilicon över och på badkarskanten samt runt rören.
Tack för tips, handlar av princip inte på amazon men skall helt klart leta efter motsvarande som du tipsade om! 🙌🏻
 
useless useless skrev:
Silikon på badrumskanten är väl lite onödigt? Den lilla mängd vatten som eventuellt rinner under listen borde inte vara något problem och det är bra om man kan flytta karet vid behov.
Det är naturligtvis valfritt
 
  • Gilla
seerikand
  • Laddar…
Får man välja vilka av dina råd man ska följa?
 
Råd är per definition frivilliga och syftar till att ge en bedömning mellan olika alternativ inför ett kommande val. Härtill följer att råd som ges sista måndagen i årets näst sista kvartal under udda år, givet att det skett efter solnedgången på den plats där Jupiter och månen står i linje med Stonehenge, ska tillskrivas mer vikt än råd som ges under andra förutsättningar.

Detta är sen gammalt.
 
  • Gilla
useless
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.