Jag gjorde ju tabben att använda grå silicon i badrummet vi bygger och insåg efteråt att det inte går att måla över. Det är så mycket i hela rummet att det inte går att skrapa bort så nu undrar jag om det finns någon finurlig lösning för att dölja. Vi ska måla vitt överallt. Kan man ta ett lager vitt silicon över? Känner mig som världens mest puckade person som inte tänkte på det, men det försvann i stressen av renoveringen någonstans 🙈
Tyvärr måste du ta bort silikonet antingen mekaniskt eller med en silikonborttagare från till exempel Jula, Biltema eller liknande. Därefter bör du ersätta det med en våtrumsgodkänd och övermålningsbar fogmassa, som till exempel Tec7.
Fäster det om man inte får bort precis alla rester av silicon eller kan man bara täcka på dom partierna ändå?MrJay skrev:
Nej, silikon har en sådan yta att typ inget fäster på den så den måste väck. Jag har själv fått skrapa bort all silikon som ”inte gulnade” (spoiler: den gulnade) i ett badrum och ersatte allt med Tec7 typ 10 år sedan.J JKLE skrev:
Klicka här för att svara