Byggahus.se
F
Vårt dräneringshål för kondensvattnet var igensatt så rensade det idag. Dock är tråget ganska äckligt. Har vridit och vändit på alla möjliga håll men det verkar inte gå att ta loss detta tråg? Någon som vet om det ens är möjligt? Rädd att jag knäcker plasten om jag tar i mer. Hade ju varit enklast att bara diska av tråget istället för att dutta med papper.

Inre delar av en kylmaskin, kondensatorspole, kompressor, verktyg och vattensamlingsskål syns.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
A
F Fideliox skrev:
Vårt dräneringshål för kondensvattnet var igensatt så rensade det idag. Dock är tråget ganska äckligt. Har vridit och vändit på alla möjliga håll men det verkar inte gå att ta loss detta tråg? Någon som vet om det ens är möjligt? Rädd att jag knäcker plasten om jag tar i mer.

[bild]
Dra rakt bakåt eller bänd uppåt, 99% chans till att det går sönder dock så beställ ett nytt, fast den kompressorn har nog utgått och det är ett annat tövattentråg som används på de nya, vänta några dagar - veckor tills kompressorn gett upp och byt rubbet
 
  • Gilla
Fideliox
  • Laddar…
F
electroluxaren skrev:
Dra rakt bakåt eller bänd uppåt, 99% chans till att det går sönder dock så beställ ett nytt, fast den kompressorn har nog utgått och det är ett annat tövattentråg som används på de nya, vänta några dagar - veckor tills kompressorn gett upp och byt rubbet
Tack, då skiter jag nog i det. Trist att nya grejer är så dåliga, mitt 40 år gamla kylskåp var lättare att rensa. Detta kylskåp är bara 2 år gammalt. 🙄
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.