Hej
Jag är novis på det här med renovering och börjar planera för att renovera hallen. Ny tapet och golv är huvudplanen.
Dock borde man väl börja med taket, slog det mig. Det börjar släppa färg (eller spackel?) på spikhuvudena.
Hur skulle man gå till väga här? Jag som nybörjare har inte riktigt koll på stegen, mer än att det förmodligen innebär spackling, slipning och målning 🙂
Tack på förhand
Jag är novis på det här med renovering och börjar planera för att renovera hallen. Ny tapet och golv är huvudplanen.
Dock borde man väl börja med taket, slog det mig. Det börjar släppa färg (eller spackel?) på spikhuvudena.
Hur skulle man gå till väga här? Jag som nybörjare har inte riktigt koll på stegen, mer än att det förmodligen innebär spackling, slipning och målning 🙂
Tack på förhand
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Logga in
Skapa konto
Logga in
Skapa konto
Logga in
Skapa konto
Logga in
Skapa konto
Logga in
Skapa konto
Skrapa bort flagnande färgen med färgskrapa? Och sen spackla spikhålen? Det är väl ingen vits att gå på hela taket med excenterslipen?
Eller ska jag försöka se om det går att skrapa bort hela det gamla lagret med färg?
Produkter som diskuteras: "färgskrapa"
Färgskrapa Flexi Speedheater
Med 3 blad och hölster
499 kr inkl moms
Läs mer
Jag fortsätter tänka högt, någon kanske har något att komma med tillslut 🙂
I en annan del av hallen (som inte sitter ihop) skrapade jag bort flagnande färg från spikarna och målade sen direkt. Detta var nog tio år sedan nu. Det blev ju inte så snyggt. Man ser groparna för spikarna.
Så frågan är om jag bara hade kunnat spackla detta. Ett väldigt tunnt lager blir det ju då.
Kanske kommer se konstigt ut att ha spacklat punktvis sen? Det är ju t.o.m lite struktur på färgen som sitter idag.
Kan rullspackel vara något?
I en annan del av hallen (som inte sitter ihop) skrapade jag bort flagnande färg från spikarna och målade sen direkt. Detta var nog tio år sedan nu. Det blev ju inte så snyggt. Man ser groparna för spikarna.
Logga in
Skapa konto
Så frågan är om jag bara hade kunnat spackla detta. Ett väldigt tunnt lager blir det ju då.
Kanske kommer se konstigt ut att ha spacklat punktvis sen? Det är ju t.o.m lite struktur på färgen som sitter idag.
Kan rullspackel vara något?
Redigerat:
Klicka här för att svara
Produkter som diskuteras i tråden