Byggahus.se
M
Hej,

Vill måla om väggen och skruva loss denna. Vet inte hur jag öppnar den och kommer åt skruvarna. Vad är det för nåt? Vet att garagets el stängs av med denna knapp, men vad kan den mer styra?
 
  • Digital programmerbar termostat för värme på vit vägg med knappar och skärm.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Har inte sett just en sådan, men det ser ut att vara en timer. Troligen tänkt att kunna styra kupevärmare i bilen. Jag gissar att man kan bända bort knappen, och att det antingen finns skruvar under den, eller snäppfästen.
 
Ser ut som en timer som Clas.O tidigare hade i sitt sortiment. Skulle också gissa på att knappen ”dras ut” och bakom finns det någon typ av infästningsskruvar.
 
Är det dina försök till öppning som orsakat märken som ser ut att vara från flatmejsel, om inte så kanske det bara är att gå i gamla spår så att säga. Skulle annars också gissa på att det är precis som med en dimmer, dra i den runda knappen och skruva sedan för hand bort den platta mutter som antagligen finns under för att få loss resten av plastkåpan.
 
M
T TypRätt skrev:
Är det dina försök till öppning som orsakat märken som ser ut att vara från flatmejsel, om inte så kanske det bara är att gå i gamla spår så att säga. Skulle annars också gissa på att det är precis som med en dimmer, dra i den runda knappen och skruva sedan för hand bort den platta mutter som antagligen finns under för att få loss resten av plastkåpan.
Runt knappen är det nog jag som är skyldig, tyckte knappen hade en läpp bakom höljet så vågade inte bända den mer, men ska göra ett lite kraftfullare försök till.
 
J
Jag hade en kaffebryggartimer av liknande modell. Den togs bort genom att lyfta bort plastbiten med räfflorna på, dvs den biten som lutar utåt. Jag vill minnas att man lyfte den i underkant. När plastbiten väl är borta bör man se ett par skruvar som passar i en dosa, tas dessa bort så är timern lös.
 
  • Gilla
MoveMe
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.