Byggahus.se
Hej!

Maskinen visar felkod E18 och tömmer inte ut vattnet. Får inte ut filtret fram. Kan skriva men inte dra ut. Misstänker att något sitter fast och gissar att jag behöver gå in inifrån men hur 17 öppnar jag den? Har skruvar de skruvar som syns men kan inte rubba toppen. Hur får jag bort det? Hjälp en ohändig tvåbarnsmamma!

Lyckades och vet inte hur man tar bort trådstarten. Ja ja stöter säkert på fler problem på vägen så.
 
  • Tvättmaskinens baksida med avloppsslang, ogiltig E18 och öppnat skruvfäste.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Redigerat:
Visste det! Hur går jag vidare? Vill ju blocka bort fronten. Vad är nästa steg
 
  • Öppen tvättmaskin från Bosch med borttagen frontpanel, synliga interna komponenter och tung motvikt.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Ta bort tvättmedelsfacket, bort med skruvarna som sitter där, borde vara 3 st. Ta av panelen. Ta av luckan. Släpp på fjäderringen som låser fast bälgen till fronten. Släpp på lucklåsen, tryck in piggarna försiktigt samtidigt som du drar lucklåset åt vänster. Sen har du 2 eller 3 skruvar under maskinen som håller frontplåten
 
  • Gilla
Ansanpansan och 1 till
  • Laddar…
Bättre att slå omkull TM och pumpen sitter i botten, blir problem om det är hel plåt under.
 
  • Haha
Anonymiserad 137805
  • Laddar…
Tack ska ni ha! Det är klart och maskinen går!
 
Hur kom du åt pumpen? Tog du bort fronten? Har precis samma problem och tvättmaskin och misstänker att det är pumpen.
 
Har du en Bosch/Siemens så kan du följa instruktionerna i inlägg #3
 
Vonelffors Vonelffors skrev:
Har du en Bosch/Siemens så kan du följa instruktionerna i inlägg #3
Har gjort det nu. Gjort rent avloppsslangen. Verkar inte vara något stopp där. Kollat anslutningsslangen och där var inget heller. Kan det vara avloppspumpen det är fel på?
 
Ta loss silen och kör ett tömningsprogram
 
  • Gilla
Anonymiserad 137805
  • Laddar…
Funkar inte. Ibland funkar det att tömma och ibland inte. Just nu är den inne på att den inte vill tömma så då får jag tömma manuellt.
 
Byt pumpen då
 
Yep. Får bli så.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.