måste koppla in en Fibaro N och L.
Hur vet jag vilken som är N och L i den här kontakten?
Kan jag utgå från att blå är N och den vita är fas?
Om inte, kan jag med multimedierna ta reda på detta och isf hur?
Hur vet jag vilken som är N och L i den här kontakten?
Kan jag utgå från att blå är N och den vita är fas?
Om inte, kan jag med multimedierna ta reda på detta och isf hur?
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Moderator
· Stockholm
· 57 826 inlägg
Ja som gissning är vit fas i det här fallet. Men man skall inte nöja sig med att gissa. Kopplar man el måste man veta. Och när man "vet" skall man fundera en stund över varför det är fel. Sedan kan man närma sig stadiet att man faktiskt VET.
Nu i fallet med Fibaro, så tror jag iofs. inte att det skulle hänt något farligt (fast har inte sett kopplingschemat).
Nu i fallet med Fibaro, så tror jag iofs. inte att det skulle hänt något farligt (fast har inte sett kopplingschemat).
Kabeln är från 70-talet.E elmont skrev:
Behövde bara koppla in fibaron innan jag gick ner i krypgrunden. Tänkte först köra en stickpropp till den men finns ju då risk att blanda fasen med nollan....
Blev bra iaf...
Klicka här för att svara


