Y
Hade en fin jämn häck med ett träd i som sågades bort och lämnade kvar ett stort gap i häcken.
Jag tror det är syren, blir aldrig blommor men tycker bladen är av den modell.

Stubben går ju fräsas bort och kanske grävas lite, men hur gör jag sen?
Kan jag ta avsågade grenarna och sätta i vatten? Kan jag gräva upp lite ifrån dom hela partierna och stoppa ner i hålet,eller är det lätt att beställa från plantage, eller ska jag kreativt plantera något annat där... Ja, funderingarna är många men vad säger ni trädgårdskunniga? ;)

En stubbe i en häck med ett gap efter borttaget träd, omgiven av grenar och löv.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Hög av avsågade, torra grenar på gräsmatta, rester från beskärning av en häck.
Skapa konto

sen föll en gren och bröt av lite i en av dom hela fina sektionerna, ska jag bara låta den återhämta sig själv eller kan jag hjälpa till på något vis?
Häck med stort gap efter borttaget träd, visar stubbe och återstående förgrenade buskar.
Skapa konto

BirgitS
Y Yrrol skrev:
sen föll en gren och bröt av lite i en av dom hela fina sektionerna, ska jag bara låta den återhämta sig själv eller kan jag hjälpa till på något vis?
Lite svårt att se på bilden hur det ser ut för mig, men du bör klippa en ny snittyta som är slät och lutar lite så att regnvatten inte blir stående på den.

Bondsyrener sätt mycket rotskott. Brukar du få rotskott?
I så fall kan man gräva upp några sådana och plantera i "hålet".

Om man vill att syrener ska blomma ska man klippa dem efter blomningen. De bildar anlagen för blomknopparna på sensommaren och klipper man bort dem blir det inga blommor.

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.