Hobbysnickare
· Västra Götaland
· 1 496 inlägg
Biljardbord.
Hobbysnickare
· Västra Götaland
· 1 496 inlägg
Vilken vägg ska du ha björnskinnet på?
Björnskinnet blir nertill i gillestugan vid kaminen.S Småbrukaren skrev:
Intill på väggen är diverse jaktförbjudna reliker.
Så som på bilden går bort, blir alldeles för långt till tvn.
boschkenta
Verktygstokig
· Västra Götaland
· 460 inlägg
boschkenta
Verktygstokig
- Västra Götaland
- 460 inlägg
Du behöver inte ha soffan mot en vägg... jag har min ungefär mitt i rummet och det funkar bra. Så mitt förslag är TV där du ritat soffa, och soffan nånstans på mitten, ej centrerad så man kan slinka förbi på ena sidan
BirgitS
Medlem
· Stockholms län
· 48 091 inlägg
BirgitS
Medlem
- Stockholms län
- 48 091 inlägg
Många har två soffor och då båda med kortsidan mot TV (för liggande tittande) och i så fall blir ena soffan där du har ritat in den, TV på väggen mot köket och en till soffa parallellt med den först och mitt i rummet ung.
I delen som inte används till soffgruppen kan man göra en läshörna med bokhyllor, litet bord och vilfåtölj eller schäslong och liknade, Eller två fåtöljer med ett litet bord för privata samtal. Eller plats för finmiddagen.
I delen som inte används till soffgruppen kan man göra en läshörna med bokhyllor, litet bord och vilfåtölj eller schäslong och liknade, Eller två fåtöljer med ett litet bord för privata samtal. Eller plats för finmiddagen.
BirgitS
Medlem
· Stockholms län
· 48 091 inlägg
BirgitS
Medlem
- Stockholms län
- 48 091 inlägg
Tvn mitt i rummet fungerar endast om du är en singel nykterist utan djur. Till hen som som har soffan mitt i rummet, vet du inte att det är 90% högre risk att bli mördad då
det vet vem som helst som sett en skräckfilm. Men antar att du inte sett en skräckfilm då du hade tvn mitt i rummet utan att vara en singel nykterist och därför inte längre har en tv. Även om man är singel nykterist så finns det ju en 10% chans att snubbla på tv sladden när den ligger där på golvet. Men björnskinnet skulle nog lösa det problemet. 
Trådlös elB Bopåzoo skrev:Tvn mitt i rummet fungerar endast om du är en singel nykterist utan djur. Till hen som som har soffan mitt i rummet, vet du inte att det är 90% högre risk att bli mördad dådet vet vem som helst som sett en skräckfilm. Men antar att du inte sett en skräckfilm då du hade tvn mitt i rummet utan att vara en singel nykterist och därför inte längre har en tv. Även om man är singel nykterist så finns det ju en 10% chans att snubbla på tv sladden när den ligger där på golvet. Men björnskinnet skulle nog lösa det problemet.
![]()
Hobbysnickare
· Västra Götaland
· 1 496 inlägg
Sätt TV och soffa på samma vägg så kan du spegla bilden i fönstret.