Vi renoverar och ska upp med spottar i taket på vissa ställen. Jag är en tekniknörd och vill kunna använda mobilen för att stänga av och på osv. Hittat plejd som ert alternativ.
Men tyvärr är jag inte elektriker (och ja det är en elektriker som kommer installera allt) men jag vill gärna förstå hur det fungerar. Vilka delar behöver jag köpa in och behöver jag använda deras spottar eller funkar vad som? Det är ett badrum, tvättstuga, kök, wc och hall som kommer ha spottar.

Köp inget innan du fått tag i en elektriker är mitt tips.

• Gilla
Blivit med sommarhus
  • Laddar…
snaggletooth snaggletooth skrev:
Köp inget innan du fått tag i en elektriker är mitt tips.
Jag har disskuterat med min byggare, inte direkt med elektrikern ännu. Men hoppas på att kunna ha lite koll nu under november och blackfriday om det blir något bra pris.

Men jag vill veta hur det funkar. Kan man ha vilken spotlight som helst och hur stort system behöver man köpa för att det ska fungera. Hur många komppnenter rör det sig om på ett ungefär.

Du kan ha vilket spottar du vill till Plejd, det behöver inte vara deras egna. Oftast köper man via sin elektriker, vissa går med på att man skaffar egna. Hör med elektrikern. I övrigt är det ett stabilt system som bygger på blåtandsteknik men det går att köpa till en gateway som gör att det går att styra ifrån annan ort om det finns internet i huset.

• Gilla
Blivit med sommarhus
  • Laddar…
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.