Krilleman
Jag skulle spontant säga att tilloppet är längst ner till vänster, vid den vita termostatkroppen.
Retutern är längst ner till höger vid den vita plastratten.
Pumpen ska sitta mellan dom stora två lekande muttrarna mellan termometrarna.

Sen skulle jag även vilja tillägga att för ett par slantar extra får man bra support hos Uponor eller LK, fina dimensionerade anläggningar, och om man fortfarande är osäker på hur saker fungerar, finns hjälpen bara ett telefonsamtal bort. Men snålheten bedrar oftast visheten! Kanske bara jag som tycker det.

krilleman_215 skrev:
Jag skulle spontant säga att tilloppet är längst ner till vänster, vid den vita termostatkroppen.
Retutern är längst ner till höger vid den vita plastratten.
Pumpen ska sitta mellan dom stora två lekande muttrarna mellan termometrarna.

Sen skulle jag även vilja tillägga att för ett par slantar extra får man bra support hos Uponor eller LK, fina dimensionerade anläggningar, och om man fortfarande är osäker på hur saker fungerar, finns hjälpen bara ett telefonsamtal bort. Men snålheten bedrar oftast visheten! Kanske bara jag som tycker det.
Jag håller med delvis, men skulle nog köpt de märken du beskriver men av ett mindre företag. Har genom åren upplevt och kommit fram till att många av de stora företagen har kompetens (i vissa fall) men man får inte riktigt konkreta svar utan mest uträkningar och teoretiska svar. De små företagen har jag upplevt att det är lätt att få tag i rätt person som verkligen kan, han har varit på fältet och jobbat och vet hur sakerna fungerar i praktiken och har uträkningarna i huvudet.

Krilleman
silversmeden skrev:
Jag håller med delvis, men skulle nog köpt de märken du beskriver men av ett mindre företag. Har genom åren upplevt och kommit fram till att många av de stora företagen har kompetens (i vissa fall) men man får inte riktigt konkreta svar utan mest uträkningar och teoretiska svar. De små företagen har jag upplevt att det är lätt att få tag i rätt person som verkligen kan, han har varit på fältet och jobbat och vet hur sakerna fungerar i praktiken och har uträkningarna i huvudet.
Det kan delvis vara sant, små företag kan iblanda vara klockrena!

Problemet är att jag har en kontakt på LK som kommer klockrena lösningar när jag har problem, och allt det bara ett samtal bort. Det kallas för service! Det kan man bara ha genom att man varit med och jobbat sig uppåt... Enkelt, bra och alla delar finns på lastbilen dagen efter direkt från fabriken!

Jag gillar när saker är enkla och det är oftast då det fungerar som bäst! d^_^b

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.