M
Har bytt persienner ett antal gånger, men nu stötte jag på en ny variant och känner mig riktigt korkad.

Jag behöver ta ner hela persiennen eftersom jag ska montera nya stegband. Men denna persiennhållaren är fastspikad och jag hittar inte någon mekanism för att ta ner den.

Tänker att jag måste missat något uppenbart? Det är väl inte så att jag behöver dra ur spiken för att få loss denna? Tidigare varianter jag tagit ner har haft låsmekanismer som gjort att man kan ta ner dem utan att bända med skruvmejsel eller liknande.

Jag har försökt få loss hållaren utan att dra ut spiken, men inte lyckats.

Så, vad är det jag missar?

• Närbild av en persiennhållare som är fastspikad i ett fönster, vilket gör det svårt att ta ner persiennen utan att dra ut spiken.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Närbild av fastspikad persiennhållare i en fönsterkarm med en persienn hängande nedanför.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
M martinnn skrev:
Har bytt persienner ett antal gånger, men nu stötte jag på en ny variant och känner mig riktigt korkad.

Jag behöver ta ner hela persiennen eftersom jag ska montera nya stegband. Men denna persiennhållaren är fastspikad och jag hittar inte någon mekanism för att ta ner den.

Tänker att jag måste missat något uppenbart? Det är väl inte så att jag behöver dra ur spiken för att få loss denna? Tidigare varianter jag tagit ner har haft låsmekanismer som gjort att man kan ta ner dem utan att bända med skruvmejsel eller liknande.

Jag har försökt få loss hållaren utan att dra ut spiken, men inte lyckats.

Så, vad är det jag missar?
Det är nog precis så du behöver göra: Dra ut spiken

• Gilla
RoTe
  • Laddar…
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.