Byggahus.se
Hej,

behöver rengöra fettfiltret och eventuellt byta ut det.

Försåt dock inte hur jag ska komma åt det.
Från undersidan så hittar jag inte flärp för att öppna upp och komma åt filtret, se bild 1.

Kikar jag rak framifrån så ser jag inget enkelt sett att komma åt det, se bild 2.

Någon som känner igen modellen som har tips?
 
  • Vy underifrån av en köksfläkt utan synlig metod för att öppna och komma åt fettfiltret.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Bild på köksfläkt sett framifrån, med skåp och kryddor ovanför, svårtillgängligt fettfilter.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Eftersom fettfiltret bör rengöras ofta, typ varje/varannan månad, så bör det vara enkelt att komma åt.

Vilken tillverkare och modell är det på fläkten?
 
Demmpa Demmpa skrev:
Eftersom fettfiltret bör rengöras ofta, typ varje/varannan månad, så bör det vara enkelt att komma åt.

Vilken tillverkare och modell är det på fläkten?
Dessvärre vet jag inte vilken tillverkare/modell det är. Står inget på fläkten och har ingen instruktionsbok.

Baserat på att det ska vara lätt att byta varannan månad så borde det vara undertill man gör det. Har dock prövat att trycka och rycka och dra men hittar inget sätt att öppna/fälla upp den.
 
Okej, jag bildgooglade på fläkten och kom fram till vilken modell det var och hittade instruktionsbok. Så problemet är löst!! Tack för att ni tog er tid!
 
Inget är löst innan du delar med dig av lösningen här. 😉
 
  • Gilla
Immobil och 1 till
  • Laddar…
Enligt bild nedan och lite våld så gick det att öppna (modellen heter underverk från ikea)
 
  • Illustration av hur en IKEA Underverk köksfläkt monteras och öppnas med måttangivelser.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Gilla
Alfredo
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.