På sidan om proppskåpet har jag en timer till utebelysningen. Jag skulle vilja byta denna mot ett skymningsrelä.
Hur tror ni att den är kopplad?
- Från proppskåpet går två svarta, en gul och en blå kabel.
- Den gula och den svarta är ansluten på samma ställe på timern
PS. Nej, jag tänker inte skruva i själva proppskåpet!
PS 2. Enligt en elektriker som av annan anledning tittat under huven på skåpet är det ordning och reda där, men just den där timern är av någon anledning inkopplad på ett lite fulare sätt.
Hur tror ni att den är kopplad?
- Från proppskåpet går två svarta, en gul och en blå kabel.
- Den gula och den svarta är ansluten på samma ställe på timern
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
PS. Nej, jag tänker inte skruva i själva proppskåpet!
PS 2. Enligt en elektriker som av annan anledning tittat under huven på skåpet är det ordning och reda där, men just den där timern är av någon anledning inkopplad på ett lite fulare sätt.
Gissning:
- Den svarta från proppskåpet som är kopplad till #4 och vidare till #2 är ingående fas
- Den blåa som är kopplad till #3 är nollan
- De två som går ut från #1 är utgående fas till dels en belysningsstolpe ute på garageuppfarten, dels till belysning ovanför garagedörren
Verkar detta logiskt? Finns andra möjligheter?
- Den svarta från proppskåpet som är kopplad till #4 och vidare till #2 är ingående fas
- Den blåa som är kopplad till #3 är nollan
- De två som går ut från #1 är utgående fas till dels en belysningsstolpe ute på garageuppfarten, dels till belysning ovanför garagedörren
Verkar detta logiskt? Finns andra möjligheter?
Eller astronomiskt-ur. Vilket är bäst, välj i såfall Theben.
Klicka här för att svara
