Byggahus.se
T
Nej, hur får du det till politik, tycker bara att det är roligt att jämföra hur välkomnande vissa länder är:rolleyes:
 
  • Gilla
Berthramb och 4 till
  • Laddar…
Dessutom är det ju inte sant. Man får väl inte körkort bara för att man kommer till Sverige! ;)
 
  • Gilla
Sona2012 och 2 till
  • Laddar…
tank77 skrev:
Nej, hur får du det till politik, tycker bara att det är roligt att jämföra hur välkomnande vissa länder är:rolleyes:
Jag satt och väntade på att du skulle få skit.
Tog längre tid än jag trodde.

Infekterat ämne...
 
  • Gilla
fahlis
  • Laddar…
tank77 skrev:
Nej, hur får du det till politik, tycker bara att det är roligt att jämföra hur välkomnande vissa länder är:rolleyes:
Men herrejösses vad skönt att Sverige är ett land där vi tillämpar det sista alternativet och inte något av de sju första.
 
  • Gilla
kia9 och 14 till
  • Laddar…
Mikael_L
Gillar man inte Sverige's politik så kan man väl söka asyl i ett land som har bättre politik, ja Nordkorea, Iran, Afghanistan, Saudiarabien, Kina, Venezuela eller Kuba är kanske exempel på länder där man trivs bättre då ...
 
  • Gilla
Fagelbla och 8 till
  • Laddar…
Tänk att ha förmånen att få leva i ett så rikt land där man verkligen kan ge nykomna ett så generöst välkomnande!
Begreppet i-landsproblem tycker jag är klockrent, bästa sortens problem!
 
  • Gilla
MalinDz och 2 till
  • Laddar…
Tanken var väl att se humorn i inlägget inte diskutera huruvida sant det är.
Såja, åter till roliga klipp och historier?
 
  • Gilla
Igen och 3 till
  • Laddar…
Hört på bussen:

"Jag ska fan flytta till ett land där dom inte tar in invandrare"

Sett skrivet på en brevlåda efter att det lokala buset kladdat diverse vit-makt symboler över hela samhället:

UT MED PAKET!
 
  • Gilla
  • Haha
Sona2012 och 5 till
  • Laddar…
Ja, jag skulle också vilja att posten började dela ut paketen, så jag inte behöver gå till Ica och hämta dem... (y)
 
  • Gilla
R.Wallin och 2 till
  • Laddar…
VA? Kan du hämta paket på ICA? Här vägrar posten köra ut stora paket till ICA. Man får själv åka till postterminalen i centralorten 2,5 mil bort. Dom har öppet 09 - 10 flera dagar i veckan.

Jo det passar i Humorhörnan, man kan ju bara skratta åt eländet..
 
  • Gilla
My Saxin och 5 till
  • Laddar…
blackadder skrev:
"Jag ska fan flytta till ett land där dom inte tar in invandrare"
DET är fanimej humor på riktigt.
 
  • Gilla
gaia och 3 till
  • Laddar…
mycke_nu skrev:
VA? Kan du hämta paket på ICA? Här vägrar posten köra ut stora paket till ICA. Man får själv åka till postterminalen i centralorten 2,5 mil bort. Dom har öppet 09 - 10 flera dagar i veckan.

Jo det passar i Humorhörnan, man kan ju bara skratta åt eländet..
Hämta paket på ica, pressbyrån etc är ju det bästa som hänt sedan skivat bröd lanserades.
 
  • Gilla
emmjo
  • Laddar…
Håller med. Tills det slutade fungera.
 
  • Gilla
Olivia0001 och 1 till
  • Laddar…
Korvgubbe
För mig har det blivit en klar förbättring att hämta paket på ICA.
Likaså har jag fått ett apotek betydligt närmre både hemmet och jobbet där jag kan hämta ut mina mediciner.
 
  • Gilla
Sona2012 och 1 till
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.