Byggahus.se
I de flesta forum brukar inte inlägg i off-topicdelen räknas.
Dock funkar det inte så här där alla inlägg räknas.
 
Fredag idag, glöm inte det!
Serie med tre rutor där karaktärer diskuterar minnesproblem och medicinering, avslutas med osäkerhet om dosering.
 
  • Haha
SågspånPappspikEternit och 1 till
  • Laddar…
Serie med två rutor: kund och säljare vid äggstånd, säljaren rekommenderar ankägg för att undvika kycklingar.
 
  • Gilla
  • Haha
hyggabus och 5 till
  • Laddar…
lPgDiVFPL3AvLDmalHaXM5JxmIAxU2fTZAPV44cmdXo.png
 
  • Haha
  • Gilla
Dilato och 10 till
  • Laddar…
tommib
Ja, det där är stor humor. Speciellt när Ranelid gång på gång gör deras poäng åt dem, att han helt saknar humor (och självdistans).
 
  • Gilla
Dortmunder DAB och 6 till
  • Laddar…
Två figurer vid disk, frågar om äktenskapslicens, humoristisk prislista visas på väggen.
 
  • Haha
P-plats
  • Laddar…
Borde även vara obligatorisk för journalister.
 
  • Webbsida visar artikel från Göteborgs-Posten, regeringens plan för "Sverigekurs" för nyanlända, 19 mars 2023.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Gilla
mikethebik och 2 till
  • Laddar…
M
T Tovan skrev:
Borde även vara obligatorisk för journalister.
Måste vara en väldigt kort kurs, inte mycket som fungerar i det Svenska samhället längre, skatteverket är det enda jag kommer på på rak arm!
 
  • Gilla
Sona2012 och 2 till
  • Laddar…
Ferdinand på julen är inte fiction, hittade korkeken på dagens hundpromenad, mitt i Törnskogen. Zooma in vid behov.

Skogsstig, barrträd, mossbeklädda grenar, kyligt, vilt, naturligt, fridfullt, outtrampad väg, grönt, våtmark.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
  • Haha
Kretikos och 8 till
  • Laddar…
Det finns ju någon ny märklig tradition där man hänger småbarns nappar i träd i ett försök att få dem att sluta använda napp. Det där kanske är en vindrickares motsvarighet?
 
  • Gilla
  • Haha
TypRätt och 11 till
  • Laddar…
tommib tommib skrev:
Ja, det där är stor humor. Speciellt när Ranelid gång på gång gör deras poäng åt dem, att han helt saknar humor (och självdistans).
Han är så underbart ödmjuk!
 
K Kirre2 skrev:
Han är så underbart ödmjuk!
Eller hur?

Det skulle vara roligt att höra honom definiera ord som "sjävdistans", "ödmjukhet" och "självkännedom".
 
  • Gilla
Dilato
  • Laddar…
Självdistans och ödmjukhet är den lilla människans ord! Min konst flyger med drakarna och mina ord fäktas med giganternas som skapade jorden! Det är min självkännedom och alla som läst mina lysande alster vet att det är sant som solens strålar.
 
  • Haha
  • Gilla
mikethebik och 19 till
  • Laddar…
T Tovan skrev:
Borde även vara obligatorisk för journalister.
Detta är inte humor.
Det är väl allvar!
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.