Är det OK att sätta en normkapsling (utomhus med IP65) med ett par skyddstrafos lågt, med underkant ca: 30 cm över mark? Eller är det dumt, har en liten magkänsla av att det inte är optimalt...
Hittade denna bild från @Mikael_L i en annan tråd;
Funderar på följande kapsling isåfall: https://www.elbutik.se/product.html...ad-dorr-318x258x142-n-12---d?category_id=1850
Behöver ordna 12V till fruns snigelstaket och trädgårdsbelysning. Enklast och minst i ögonfallande vore om det gick att sätta en kapsling på kanten av en upphöjd fast rabatt.
Plan B kan vara att sätta det i växthuset men då blir längden på 12V-systemet lite besvärligare då jag nog behöver gå upp i kabeldimension för att inte få för stora spänningsfall till belysningen längst bort.
Hittade denna bild från @Mikael_L i en annan tråd;
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Funderar på följande kapsling isåfall: https://www.elbutik.se/product.html...ad-dorr-318x258x142-n-12---d?category_id=1850
Behöver ordna 12V till fruns snigelstaket och trädgårdsbelysning. Enklast och minst i ögonfallande vore om det gick att sätta en kapsling på kanten av en upphöjd fast rabatt.
Plan B kan vara att sätta det i växthuset men då blir längden på 12V-systemet lite besvärligare då jag nog behöver gå upp i kabeldimension för att inte få för stora spänningsfall till belysningen längst bort.
Det är ju inga direkta problem med att göra så men om du väljer en kapsling typ Fibox etc dvs utan lucka och DIN-slits blir det ännu bättre. Du bör väl inte ha något större behov av att komma åt delarna så att lossa ett lock vid de tillfällena bör gå fint också. Och oberoende vilket tänk på att ta upp några små hål nedtill i kapslingen det är ofta nyckeln till lyckade montage likt ditt om de inte mot förmodan ska vara monterade nedsänkta under vatten.
Så klart, undra varför jag snöade in på en normkapsling? Tillfälligt hjänsläpp? Fredag? 
. Satt ju och surfade DIN- apparatlådor för automationen i växhuset för bara några dagar sedan...
Tack!
Tack!
Tänk på att det inte bara är fukt som kan vara problem med låga montage, utan även fysiskt våld.
Klicka här för att svara
