Hej

Jag har köpt in en högtryckstvätt ( Kärcher) och undrar om ni anser att det vore en bra ide att spola av garagetacket med det för att få bort missgärningar.

Har börjat med stenarna utanför huset vilket har gett märkbar effekt.

Bifogar bild på garagetaket och stenarna.

Vad finns det för eventuella risker med att använda högtryckstvätt på taket ?

Tacksam för svar :)

• Stenbelagt garageuppfart med märken och smuts före högtryckstvättning.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Bild på smutsigt betongtak med synliga missfärgningar och en kant av trottoarsten längst ned.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Spolar du med högtryckstvätt på taket spolar du bort färg och små partiklar i betongen, det kommer se värre ut än innan. Köp istället grönfri eller motsvarande eller sök på bensaltensid här på forumet istället :)

N NoOne2k skrev:
Spolar du med högtryckstvätt på taket spolar du bort färg och små partiklar i betongen, det kommer se värre ut än innan. Köp istället grönfri eller motsvarande eller sök på bensaltensid här på forumet istället :)
Tack för svaret.

Högtryckstvätt på markstenarna gav bra effekt enligt mig ( är väldigt oerfaren) De har i princip aldrig tvättats. Finns det någon risk med det ?

D Denkan86 skrev:
Tack för svaret.

Högtryckstvätt på markstenarna gav bra effekt enligt mig ( är väldigt oerfaren) De har i princip aldrig tvättats. Finns det någon risk med det ?

Markstenen består inte av samma typ av betong och är inte lika känsliga som takpannorna. Så på Markstenen är det bara att tvätta på!

• Gilla
Denkan86
  • Laddar…
N NoOne2k skrev:
Markstenen består inte av samma typ av betong och är inte lika känsliga som takpannorna. Så på Markstenen är det bara att tvätta på!
Tusen tack !! Jag var nära på att tvätta taket , känns bra att jag hörde mig för. Ha en skön fortsättning på veckan

Glöm inte fylla upp med sand mellan stenarna

Köp tex det här medlet och spruta på både taket och plattorna.

Plattorna kan du sedan borsta av med piassavakvast.
Att blåsa plattorna med högtryck gör att plattorna blir lite mer skrovliga där skit mm fastnar lättare.

Klicka här för att svara
Produkter som diskuteras i tråden
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.