Hej
Jag har köpt in en högtryckstvätt ( Kärcher) och undrar om ni anser att det vore en bra ide att spola av garagetacket med det för att få bort missgärningar.
Har börjat med stenarna utanför huset vilket har gett märkbar effekt.
Bifogar bild på garagetaket och stenarna.
Vad finns det för eventuella risker med att använda högtryckstvätt på taket ?
Tacksam för svar
Jag har köpt in en högtryckstvätt ( Kärcher) och undrar om ni anser att det vore en bra ide att spola av garagetacket med det för att få bort missgärningar.
Har börjat med stenarna utanför huset vilket har gett märkbar effekt.
Bifogar bild på garagetaket och stenarna.
Vad finns det för eventuella risker med att använda högtryckstvätt på taket ?
Tacksam för svar
Spolar du med högtryckstvätt på taket spolar du bort färg och små partiklar i betongen, det kommer se värre ut än innan. Köp istället grönfri eller motsvarande eller sök på bensaltensid här på forumet istället 
Produkter som diskuteras: "grönfri"
Grön-Fri Proffs 5 liter Jape
Tvätta bort alger utomhus
1 499 kr inkl moms
Läs mer
Tack för svaret.N NoOne2k skrev:
Högtryckstvätt på markstenarna gav bra effekt enligt mig ( är väldigt oerfaren) De har i princip aldrig tvättats. Finns det någon risk med det ?
D Denkan86 skrev:
Markstenen består inte av samma typ av betong och är inte lika känsliga som takpannorna. Så på Markstenen är det bara att tvätta på!
Köp tex det här medlet och spruta på både taket och plattorna.
Plattorna kan du sedan borsta av med piassavakvast.
Att blåsa plattorna med högtryck gör att plattorna blir lite mer skrovliga där skit mm fastnar lättare.
Plattorna kan du sedan borsta av med piassavakvast.
Att blåsa plattorna med högtryck gör att plattorna blir lite mer skrovliga där skit mm fastnar lättare.
Klicka här för att svara
Produkter som diskuteras i tråden