3 472 läst · 34 svar
3k läst
34 svar
Höjning av bredbandspriset för trogna kunder...
Kan bara instämma, mycket störigt företag. Internet vill man bara ska rulla på utan en massa micro management.@ @ndreas skrev:Överge Bredband2. De höjer priserna för trogna kunder och anger lägre pris på olika hemsidor än vad de fakturerar. När man klarar får man en ursäkt och det lägre priset - men efter några månader så smyghöjer de. Ringer du igen så sänker de.....men vem vill behöva sitta och kontrollera dem hela tiden?! Jag bytte!
Hobbysnickare
· skaraborg
· 332 inlägg
Jag brukar varje år byta internetleverantör och är tydlig mot dem att ni har valt en affärsmodell där ni vill ha otrogna kunder.
Jag brukar också be dem meddela chefen att vill ni ha kvar mig mer än ett år så får ni i god tid skicka ut ett förslag på ny avtalsperiod.
Jag brukar också be dem meddela chefen att vill ni ha kvar mig mer än ett år så får ni i god tid skicka ut ett förslag på ny avtalsperiod.
Det är inte nya kunder som företag tjänar pengar på, det är de trogna som varit kund flera år.
Rekommenderar alla att se över sina abonnemang och tjänster åtminstone en gång om året, gäller såväl el, tele, bredband, försäkringar, larm, lån osv. Att lägga en timme eller två på det om året är nog de mest lättförtjänta pengar man kan göra som privatperson.
Oftast räcker det med ett samtal eller mejl till företaget om ett underförstått hot om att lämna om man inte får ett billigare pris. Om företaget säger nej så finns det alltid konkurrenter som gärna tar in en.
Rekommenderar alla att se över sina abonnemang och tjänster åtminstone en gång om året, gäller såväl el, tele, bredband, försäkringar, larm, lån osv. Att lägga en timme eller två på det om året är nog de mest lättförtjänta pengar man kan göra som privatperson.
Oftast räcker det med ett samtal eller mejl till företaget om ett underförstått hot om att lämna om man inte får ett billigare pris. Om företaget säger nej så finns det alltid konkurrenter som gärna tar in en.
Man måste som kund själv vara aktiv.
Varje år ringer jag till konkurrenten å får ett bra öppningserbjudande. Med detta ringer jag till min leverantör och säger jag överväger å byta. Då får jag 3 månader gratis mot att jag binder mig i ett år.
Har gjort detta de 3 senaste åren Gäller tv å internet via fiber.
Varje år ringer jag till konkurrenten å får ett bra öppningserbjudande. Med detta ringer jag till min leverantör och säger jag överväger å byta. Då får jag 3 månader gratis mot att jag binder mig i ett år.
Har gjort detta de 3 senaste åren Gäller tv å internet via fiber.
Jo tyvärr måste man hålla på att byta varje år, eller åtminstone ringa kundtjänst och säga upp sitt abonnemang med motiveringen att en annan lev har ett bättre erbjudande.
För det mesta så matchas erbjudandet, men är lite trist att man ska behöva hålla på.
För det mesta så matchas erbjudandet, men är lite trist att man ska behöva hålla på.
Bahnhof gjorde samma mot mig.
Upptäckte att jag betalt 169kr mer i månaden än nyteckning.
Ringde och då säger dom att dom inte har någon skyldighet att meddela detta eller sänka priset utan kontakt.
Att vara trogen kund är lika med att vara lättlurad kund i deras ögon.
Upptäckte att jag betalt 169kr mer i månaden än nyteckning.
Ringde och då säger dom att dom inte har någon skyldighet att meddela detta eller sänka priset utan kontakt.
Att vara trogen kund är lika med att vara lättlurad kund i deras ögon.
Nummer ett är att ha en egen router.
Jag byter sedan enkelt bredband varje år och får då halva priset. Hämtar inte ut ”gratis” router de skickar. Den är ju bara bökigt att hitta och skicka tillbaka om ett år igen. Telenor höjde ett år strax efter att jag gått över till dem. De hade fått ökade kostnader och kunde tyvärr inte hålla det pris jag precis tecknat för ett år(!) Jag bytte då mitt i året till något annat. Men har faktiskt vissa år ändå gått tillbaka till Telenor. De har inte kört samma fuling igen. I år är faktiskt första gången som jag stannat med samma leverantör ett ytterligare år, då de lyckades ge mig en tillräckligt bra deal. Alla andra år så har inte ens uppsägnings-avdelningen kunnat ge mig lika billigt som jag får hos konkurrenten i nykundserbjudande.
Jag byter sedan enkelt bredband varje år och får då halva priset. Hämtar inte ut ”gratis” router de skickar. Den är ju bara bökigt att hitta och skicka tillbaka om ett år igen. Telenor höjde ett år strax efter att jag gått över till dem. De hade fått ökade kostnader och kunde tyvärr inte hålla det pris jag precis tecknat för ett år(!) Jag bytte då mitt i året till något annat. Men har faktiskt vissa år ändå gått tillbaka till Telenor. De har inte kört samma fuling igen. I år är faktiskt första gången som jag stannat med samma leverantör ett ytterligare år, då de lyckades ge mig en tillräckligt bra deal. Alla andra år så har inte ens uppsägnings-avdelningen kunnat ge mig lika billigt som jag får hos konkurrenten i nykundserbjudande.
Ok men jag menar detta är ju inget ovanligt i allt från bilförsäkringar till tidningsprenumerationer liksom?! I alla fall så länge jag kan minnas...B bygges skrev:
Nej men det är förhållandevis nytt jämfört med försäkringar, för inte så många år sedan var det mer Telia, Comhem, Tele2 osv. Det hände inte jättemycket med priserna.RoTe skrev:
Lojalitet bestraffas nu för tiden. Det är bara att gilla läget och byta leverantör när "ny kund priset" gått ut.
Medlem
· Korpilombolo
· 3 203 inlägg
"They have your balls in a vice". Särskilt om man är med i en liten bredbandsförening.
Bredband2 skulle jag inte rekommendera till någon. Hopplösa att bli av med och okunnig support.
Bredband2 skulle jag inte rekommendera till någon. Hopplösa att bli av med och okunnig support.