Kyleman skrev:
Varför inte kontakta en rörläggare som fixar det till dig, kan inte ta så lång tid och så blir det rätt också?
Jo väldigt få rörläggare har tid för ett så pass litet jobb. Inte lönsamt verkar det som. Och dom som har tid tycker att det ska vara extra lönsamt. Köper inte resonemanget tyvärr. Samma visa var det när vi skulle göra om väggarna på bottenplan. Dom målerifirmor jag kontaktade hade inte tid då jag berättade att det var ett litet jobb. Och dom som kanske hade tid var rejäla offerter.
Tycker att det är roligt att lära sig nya saker och det är väl därför detta forumet finns bland annat. Det behöver inte bli fel bara för att man inte gjort ett jobb tidigare.

Hittar en lösning så småningom. ..

Ett sånt litet jobb som det du vill ha gjort på radiatorn begär du inte fast pris på utan betalar för den tid som rörmokaren lägger ner.

Det förstår jag. Vad skulle du uppskatta att det kostar i bara arbetskostnad?

Jag tror du får betala för ett par timmars jobb plus bilkostnad. Plus det material som används. Om du förklarar innan vad som behövs/skickar bild så att rörmokaren inte ska åka och hämta material håller du ju ner tiden så mkt som möjligt.

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.