Hej!
Vi bytte överskåp och då kom dessa sladdar fram, det var ett litet uttag, utanpåliggande monterat inne i ett skåp där tallrikar mm förvaras. De sitter lite dumt, precis ovan vattenkranen. Men skulle behöva där, eller lite åt vänster ett uttag.

Jag är ingen elektriker, men har kunskap kring byte av uttag, strömbrytare mm.
Men undrar följande, och vore oerhört tacksam för hjälp då jag behöver avsluta med överskåp (täcksidor mm).

1. Kan jag montera på kakel strax väster om kranen ett uttag?
2. Kan man på något sätt förlänga dessa sladdar för att flytta uttaget mer åt vänster? Lite dum placering strax över kranen.
3. Finns det begränsning om det blir enkel, dubbel eller trippel uttag? Ska användas ibland till elvisp mm
4. Uttaget till höger om diskbänken, kan den bytas ut utan att behöva tillkalla elektriker/byta sladdar till en 4-uttag? Har nämligen kaffemaskin, vattenkokare och brödrost där och behöver ständigt koppla ut och in.

• Elkablar framträder ovan diskbänk efter överskåp borttagits.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Eluttag på kakelvägg över köksbänk med flera synliga sladdar och köksapparater.
    Skapa konto
Lägg gärna in lite fler bilder på hur den där kabeln i bild ett är kopplad (båda ändar). Ser ut att vara helt fel kanel för uttag.

Och har du funderat på vilken total effekt dom apparater du räknar upp drar? Låter faktiskt rätt bra att den är som du har det nu iom att det aktivt förhindrar dig att köra mer än två samtidigt

Brödrost 1000 w, vattenkokare 2000 w, Kaffemaskin 1400 w. Vore inte det möjligt att ha ett uttag för alla samtidigt (där till höger)? De används aldrig alla samtidigt, bara vore skönt att slippa dra ut och in kontakter eller ha grenuttag.