Byggahus.se
Sprickor I Fogmassan I Nytt Badrum!
Trä Hus,badrum På Andra Våning,gamalt Hus (1936)
Vad Göra?tacksam För Era Svar.
 
Även om jag inte är någon expert så brukar lite bilder alltid hjälpa till i bedömningarna.
 
Ja, mycket mer information behövs. Vad är det för konstruktion, var är sprickorna, hur ser de ut, hur stora är de? Bilder skulle ju hjälpa bedömningen väldigt mycket.

Jag passar på att ändra din rubrik också.. :)
 
hej!
Här kommer en bild.flera kommer sen,när jag har tid.(har två små sjuka barn hemma) :(
 
HEj!
Måste bara tillägga att vi är nybörjare när det gäller hus och renoveringar.flyttade i huset i juli 2007.Hade bostadsrätt innan.När vi bestämde oss att renovera badrum ringdr vi till typ 5 olika företag och tog offert från de.Sedan anlitade vi ett utav de som vi tyckte var mest serios.Det visade sig till slut att vi valde fel.Jag ser nu massa fel,alltså jag med ett amatör öga.Vad skulle en expert se vågar jag inte ens tänka på.Det vi är mest oroliga för är att fogar på golvet börjar spricka redan nu.He har ju fogat golvet för ca två veckor sedan.Jag skickar några bilder så att ni kan se hur de gjorde från början.
En besviken hus ägare.
 
Nu kommer bilder .Flera finns!
 
några bilder till,...
 
så,har flera bilder ,men hoppas att de här säger tillräckligt,...:confused::confused::confused:
 
Har dom kaklat direkt på OSB-skivorna?
 
Vart är sprickorna då?
De enda sprickor jag ser är på kaklet, och det är ju ett kakel som skall se ut så, "rustikt"
 
Nej ,inte på kaklet utan det är fogar som spricker.skickar en bättre bild om ca en halv timme.Som jag sa jag eär ingen expert.hoppas man kan se på bilder .
 
hoppas ni kan se att fogarna släpper vid kanten av klinkers.
 
Det ser ut som de har satt tätskiktet direkt på OSB-skivorna, det kan väl ändå inte vara möjligt??? Från 1:a juli måste de ju ha den nya kartongfria gipsen under kaklet alt. minerit. Golvbrunnarna ser ju inte ut att vara fästa i bjälklaget heller??? också krav från 1:a juli.
 
vad gör man nu?kan man stämma de?
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.