Byggahus.se
Hej!

Lyckas inte med att montera ikea lucka på en whirlpool diskmskin. (ADG 8798 A+ PC TR FD).

Köket är från Ikea och luckan är 80 cm. När jag monterar den på maskinen och öppnar så tar luckan i maskinens nedre kant? :(

Är det någon som har haft liknande problem och hur har ni löst det?
 
Gångjärn för inbyggda diskmaskiner ska se lite annorlunda ut då de ska knuffa upp fronten annars tar den som sagt i. Följde dom inte med så kanske det finns som tillbehör? Hör med tillverkaren.
 
Kolla om du kan få tag på ikea "behjälplig"
 
Ikea skulle kommit ut med en ny version av behjälplig i maj.
Du kanske kan höra med deras kundtjänst hur det går :screwy:
 
J
Jag köpte Behjälplig version två i butik för några veckor sedan, så den finns. Om det inte är en tredje version som kommit nu?
 
Du ska kanske montera bort den nedre kanten (sockeln) innan du sätter dit luckan.
 
Ok! Nej det är nog den jag väntar på i alla fall :) Får åka dit och kolla!
 
Jag gick i samma fälla och köpte en diskmaskin från Whirlpool för installation i ett IKEA-kök. Efter några svordomar och googling förstod jag också att "Behjälplig" från IKEA är lösningen. Dock har IKEA slutat sälja detta glidgångjärn...så här sitter jag med skägget i diskmaskinen.

Någon som har ett stycke Behjälplig till salu? Eller har annan lösning? Jag har mailat Whirlpool och frågat om de har en egen variant men inte fått svar än.
 
JohanDoe skrev:
Jag gick i samma fälla och köpte en diskmaskin från Whirlpool för installation i ett IKEA-kök. Efter några svordomar och googling förstod jag också att "Behjälplig" från IKEA är lösningen. Dock har IKEA slutat sälja detta glidgångjärn...så här sitter jag med skägget i diskmaskinen.

Någon som har ett stycke Behjälplig till salu? Eller har annan lösning? Jag har mailat Whirlpool och frågat om de har en egen variant men inte fått svar än.
Det var synd att de slutade sälja den, har du kollat med deras kundtjänst så att den inte bara är slut i lager? Skulle köpt på mig ett par stycken ifall ena skulle gå sönder, ser lite sköra ut :x
 
V Vanagon skrev:
Det var synd att de slutade sälja den, har du kollat med deras kundtjänst så att den inte bara är slut i lager? Skulle köpt på mig ett par stycken ifall ena skulle gå sönder, ser lite sköra ut :x
En uppdatering i en gammal tråd. Ikea säljer fortfarande behjälplig men man behöver prata med varuhuset så kan de lösa det åt dig. :)
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.